اهداف انقلاب را تنها به توسعه اقتصادی تنزل ندهیم
کد خبر: 4037163
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
آیت‌الله دژکام:

اهداف انقلاب را تنها به توسعه اقتصادی تنزل ندهیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه نباید اهداف انقلاب اسلامی را به توسعه اقتصادی تنزل دهیم، این کار را اشتباه بزرگی دانست که دشمن آن را دنبال می‌کند و افزود: جهاد تبیین ما باید متوجه این قضیه باشد.

آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 29 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: رجب و شعبان انسان را برای ماه رمضان و میهمانی خدا و شب قدر آماده می‌کند و اگر در این دو ماه آمادگی پیدا نکنیم آن بهره لازم را از ماه رمضان نخواهیم برد لذا باید تلاش و دعا کنیم.

وی به در پیش رو بودن سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: قطعاً زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در این ایام از ادب و احترام و عزاداری و مجالس و محافل، هیچ کوتاهی نخواهند کرد چنانچه مراسم تعزیه آن حضرت چند روز است که در حرم مطهر بعد از ظهرها برقرار است و باید همه آنچه که در توان داریم برای عرض ادب به ساحت این واجب‌التعظیم انجام دهیم.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح پروژه‌های مختلف به مناسبت ایام دهه فجر در استان فارس اشاره کرد و گفت: بعضی از پروژه‌هایی که افتتاح شده در استان فارس در سابقه ۳۰ الی۴۰ سال گذشته جزو بهترین‌ها و برترین‌ها بود.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه نباید اهداف انقلاب اسلامی را به توسعه اقتصادی تنزل دهیم، این کار را اشتباه بزرگی دانست که دشمن آن را دنبال می‌کند و افزود: جهاد تبیین ما باید متوجه این قضیه باشد. این انقلاب، انقلابی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و اگر به یکی از این ابعاد تنزل دادیم، اسلامی بودن انقلاب زیر سئوال می‌رود؛ چون اسلام دین جامع و دین کامل است.

وی بیان کرد: وقتی رهبر معظم می‌فرماید جهاد تبیین و دشمن هم نسبت به آرمان‌ها و مسلمات انقلاب اسلامی شبهه ایجاد می‌کند، باید به این مسائل توجه داشته باشیم.  هر کدام از ما امروز باید یک رسانه برای انقلاب اسلامی باشیم چون جهاد تبیین را مقام معظم رهبری واجب کرده‌اند، اگر می‌خواهیم رسانه انقلاب اسلامی باشیم، اهداف انقلاب اسلامی را به بحث توسعه اقتصادی تنزل ندهیم، اگر به اینجا تنزل کردیم یعنی نگاهمان را از آخرت منعطف به دنیا کرده‌ایم و قرآن کریم این را سرزنش کرده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نگاه به آخرت هم هم جزو اهداف و رسالت انقلاب اسلامی است، گفت: نگاه به آخرت چیزی است که انقلاب اسلامی به جامعه بشری هدیه داده است، بعد ما بگوییم نمی‌خواهیم به آن‌ها توجه کنیم؟ اینها اشتباه است و اشتباه بزرگ است و باید هر کدام از ما در این زمینه تبلیغ کنیم و یک رسانه باشیم. وقتی دشمن دارد حمله می‌کند و برای اینکه فکر انقلابی ما را تحریف کند ما باید در مقابل اندیشه انقلاب اسلامی را مرتب مرور و با یکدیگر گفت‌گو کنیم به دیگران یادآوری کنیم و برویم به سمت این که مردم و خصوصاً نسل جدید دقیقاً نسبت به اهداف انقلاب آگاه باشند؛ وقتی اهداف را متوجه شدیم به سراغ این می‌آییم که در تحقق اهداف انقلاب کجا خستیم و باید کدام را اولویت دهیم و چه کاری انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تجلیل از مقام حضرت زینب(س) به دلیل آن است که آن حضرت تبیین‌کننده انقلاب امام حسین(ع) بود و جهاد تبیین را انجام داد، گفت: حال باید دید وظیفه ما نسبت به شهدای انقلاب اسلامی چیست؟ نسبت به امام و انقلاب اسلامی چیست؟ آیا ما باید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و تبیین نکنیم؟ تا وقتی که بخواهد دستگاه‌های دولتی حرکتی انجام بدهند طول می‌کشد، اما مردم توانمند و آگاه و بصیر هستند و باید از جوانانی که در عرصه‌های جهاد تبیین و تولید محتوای ارزشمند رسانه‌ای کار می‌کنند، حمایت ویژه کرد زیرا اجازه نمی‌دهند خون شهدا هدر رود و تحریفی که دشمن می‌خواهد نسبت به انقلاب اسلامی ایجاد کند جا بیفتد، در این مسیر باید همگان اقدام و تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه 123 سوره آل عمران گفت: حکایت انقلاب اسلامی ما حکایت اسلام است، چنانچه که در جنگ احد شکست خوردند، باید بدانیم مسیر یک انقلاب هم همیشه پیروزی نیست و گاهی شکست است، در احد مسلمانان شکست خوردند، چرا ما خیال می‌کنیم که همیشه باید پیروز شویم، زد و خورد است، گاهی می‌زنیم گاهی می‌خوریم. ما در طول این ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی کم نزده‌ایم.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: روزی که خواستند سه روزه تهران را بگیرند، هشت سال پشت مرزهای ما ماندند و دست از پا درازتر برگشته‌اند. روزی که آمدند و گفتند مقاومت را در سوریه نابود می‌کنیم و شهید حاج قاسم میدان‌دار شد و قضیه را برعکس کرد و پیروز شدیم. روزی که اسرائیلی‌ها به لبنان در جنگ ۳۳ روزه حمله کردند، پیروزی از آن ما شد. دشمن امروز متوجه شده است که مقاومت یمن می‌تواند امارات را در خلیج فارس بزند، این یعنی دست برتر شما، یک جاهایی هم ممکن است ما خورده باشیم. امام فرمود جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما  در گرو همین مبارزات است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما در جنگ هستیم، نه اینکه جنگ نظامی اکنون می‌گوییم نیست، به این معناست که دشمن نمی‌خواهد باشد، دشمن نمی‌تواند،  اگر یک لحظه غافل شویم دشمن حمله نظامی می‌کند، گفت: دشمن می‌خواهد یک لحظه غافل شویم و یکباره حمله کند، هیچ وقت نباید نظامیان ما از این مسئله غافل باشند و باید دائما حواسشان جمع باشد. جنگ اقتصادی داریم و در این عرصه رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست نامگذاری کردند اما متأسفانه امساله هنوز در مجموعه اداری ما مانع‌زدایی وجود ندارد لذا نیاز به تحول اداری داریم.

وی با تصریح اینکه مردمی که شهید داده‌اند امروز نمی‌توانند این بروکراسی اداری فلج کننده اقتصاد را تحمل کنند و چیزی نگویند، گفت: امروز، بیست و نهم بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است که ما نیاز داریم برای جوان‌هایمان ایجاد اشتغال جدید شود. ایجاد اشتغال جدید یعنی پول خرج شود چون هر اشتغالی یک حجم از پول باید هزینه شود تا یک اشتغال ایجاد شود. این پول‌ها آیا وجود ندارد؟ این پول‌هایی که در بانک‌ها انباشته شده است، باید به سمت تولید بیایند و مسیر آن را هم مدیران هموار کنند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه اگر به سمت تولید و مانع‌زدایی از آن رفتیم قطعاً در عرصه جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد، گفت: چند سال است آمریکا را آرزو به دل کرده‌ایم که با تحریم‌ها بتواند غلطی کند و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، یک حرکت دیگر به سمت پشتیبانی از تولید همان است که بعضی از مدیران ارشد کشور هم گفتند، و برجام گردویی پوچی می‌شود برای خودشان که ما نمی‌خواهیم و این حرکتی که ایران شروع کرده است، چه نیازی به برجام است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه جهاد تبیین شامل همه عرصه‌های فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی خودسازی و مبارزه با نفس است، گفت: همه این‌ها تبیین می‌خواهد، اما در بعد فرهنگی به دلیل اینکه استان فارس به فرموده رهبر معظم در قله فرهنگ است و نقشه مهندسی فرهنگی هم تدوین شده است، باید منعطف به این قضیه شود که نقشه مذکور را در سال 1401 اجرایی کنیم.

انتهای پیام
captcha