تکمیل دُزهای واکسن پایبندی به مسئولیت اجتماعی است
کد خبر: 4036801
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

تکمیل دُزهای واکسن پایبندی به مسئولیت اجتماعی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تأکید بر لزوم تکمیل دُزهای واکسن کرونا گفت: باید مردم با تکمیل دُزهای واکسن کرونا به ویژه تزریق دُز سوم به یکی از مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی کنونی در راستای حفظ سلامتی خود و اطرافیان پایبند باشند.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 27 بهمن در چهارصد و هشتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با تأکید بر اینکه برای تغییر وضعیت کرونا در جامعه، مردم باید دریافت دُزهای واکسن خود را تکمیل کنند، گفت: باید مردم با تکمیل دُزهای واکسن کرونا به ویژه تزریق دُز سوم، به یکی از مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی کنونی در راستای حفظ سلامتی خود و اطرافیان پایبند باشند.

وی با بیان اینکه اینکه تاکنون ۴۳ درصد از گروه هدف جمعیت استان، دُز سوم را دریافت کرده‌اند، از مردم خواست تا همچنان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و همچنین مشارکت در واکسیناسیون و تکمیل نوبت‌های واکسن خود به ویژه دُز سوم از ابتلای خود و اطرافیان به این بیماری پیشگیری کنند.

حسینی اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از دو هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و ۴۸۷ مورد جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که این آمار نشان از سرعت بالای انتشار سویه جدید امیکرون در جامعه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیش از نیمی از تست‌های انجام شده در مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان، مثبت گزارش شده است، اضافه کرد: تنها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت دُزهای واکسن کرونا می‌توان آمار این بیماری را کاهش داد.

وی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جان‌باختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

گزارش آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، علت‌های جان‌باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس و شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه اعلام شد.

انتهای پیام
captcha