اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در احداث 14 بیمارستان در 11 استان
کد خبر: 4036661
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در احداث 14 بیمارستان در 11 استان

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: در سال ۱۳۹۴، وزیر وقت بهداشت لیستی از بیمارستان‌های موردنیاز در مناطق مختلف کشور را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار داده است که از موارد مطرح شده، مشارکت در ساخت ۱۴ بیمارستان، شامل دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در ۱۱ استان کشور به تایید رسیده است.

عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به گزارش ایکنا از فارس، عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) امروز، 26 بهمن در آئین افتتاح بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در شهرستان نی‌ریز، توسعه زیرساخت‌های ملی و بالندگی کشور را نتیجه مجاهدت و رشادت‌های شهدا و ایثارگران دانست.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴، وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیستی از بیمارستان‌های موردنیاز در مناطق مختلف کشور را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار داده است که از موارد مطرح شده، مشارکت در ساخت ۱۴ بیمارستان، شامل دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در ۱۱ استان کشور به تایید رسیده است، گفت: بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز، دوازدهمین بیمارستان از این مجموعه است که به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

نوروزی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز و مسئولان محلی برای بهره‌برداری از این خدمت جدید، نسبت به تامین مبلغ چهار میلیارد تومان دیگر برای کمک به تجهیز این بیمارستان، اعلام آمادگی کرد.

وی با اعلام گزارشی از اقدامات این ستاد در استان فارس طی سال‌های اخیر، از هفت هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و زیرساختی خبر داد و گفت: این اعتبار در ایجاد هشت طرح بنگاه محور، هشت طرح اشتغال محور، ۱۵طرح تسهیلات محور، ۲ طرح کارگاهی و اجرای ۹۲۸ پروژه عمرانی و زیربنایی صرف شده و هم‌اکنون نیز ۵۰۳ پروژه عمرانی و زیربنایی در دست اجرا است که در این اقدام تلاش شده تا در کنار توسعه زیرساخت‌ها، مسئله اشتغالزایی نیز ساماندهی شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) افزود: مردم ایران در استان‌های مختلف کشور، با اقتدار پای انقلاب ایستاده‌اند و فداکاری کرده‌اند و هرچه تلاش کنیم، نمی‌توانیم قدردان این پایمردی باشیم.

حمیدرضا جشمیدی، عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز در این آئین با اشاره به وضعیت سلامت شهرستان نی‌ریز در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی گفت: اکنون به برکت خون شهدا و تحمل بیش از چهل سال تحریم، با همت جوانان این مرز و بوم و تلاش‌های جهادی، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم.

وی با بیان توانمندی ایران در دستیابی به تکنولوژی تولید واکسن کرونا، از تولید ۵۰میلیون دز واکسن کرونا در بنیاد ملی برکت تاکنون خبر داد و ادامه داد: در مسیر دستیابی به این موفقیت‌های ملی، هزینه‌های گزافی داشته‌ایم و شهدای بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند.

عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ضمن قدردانی از مجموعه وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دست‌اندرکاران افتتاح این پروژه به پاس تلاش برای توسعه خدمات سلامت در مناطق کم‌برخوردار گفت: زمینه‌های ابتدایی راه‌اندازی این خدمت سلامت، در زمان ریاست ایمانیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد و امیدواریم به زودی شاهد توسعه خدمات سلامت در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام
captcha