عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان‌جنوبی آغاز شد
کد خبر: 4036515
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان‌جنوبی آغاز شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان‌جنوبی با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان آغاز شد.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ بهمن ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به برخی از روستاهای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تفاهمی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو برای آبرسانی به برخی از روستاهای خراسان جنوبی منعقد شده است که در سطح کشور برای برخی دیگر استان‌ها نیز چنین برنامه‌هایی نیز وجود دارد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در قالب این تفاهم نامه و طرح در خراسان‌جنوبی ۲۶ مجتمع آبرسانی با ۴۹ روستا پیش بینی شده است که برنامه ما برای اتمام آن پایان سال ۱۴۰۱ می‌باشد تا باری از دوش مردم محروم روستاها برداشته شود.

هنری گفت: اعتبار این طرح ۲۵۶ میلیارد تومان است که در فاز اول عملیات اجرایی هفت پروژه را در خراسان‌جنوبی با همکاری‌ها و هماهنگی‌ها پیگیری و شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مرزی از ظرفیت نیروی زمینی و قرارگاه شهید ناصری نیز استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: در این پروژه آبرسانی به برخی از روستاهای خراسان جنوبی ۳۲۰ کیلومتر خطر انتقال و شبکه‌های توزیع آب را خواهیم داشت که قابل توجه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۲۵ باب ایستگاه پمپاژ در راستای این طرح خواهیم داشت، گفت: از مجموع ۲۶ مجتمع آبرسانی تعداد ۱۶ مجتمع آبرسانی در شهرهای غیر مرزی و ۱۰ مجتمع در شهرهای مرزی خواهد بود و در این راستا از کمک گروه‌های جهادی نیز بهره خواهیم برد.

هنری اظهار کرد: بسیج و سپاه از این پروژه‌ها هیچ بهره اقتصادی نخواهند داشت و تنها در راستای رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha