برگزاری کارگاه «آشنایی با شیوه جمع‌‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در کردستان
کد خبر: 4036354
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

برگزاری کارگاه «آشنایی با شیوه جمع‌‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در کردستان

دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری «آوای چکاوک» کردستان دوره تخصصی «آشنایی با شیوه جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» را برگزار می‌کند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، امروز، 25 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: حوزه هنری با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری آوای چکاوک کارگاه تخصصی «آشنایی با شیوه‌ جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» را در نیمه دوم اسفندماه 1400 و فروردین 1401 برگزار می‌کند.

وی افزود: این دوره به منظور نشر و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ضرورت تدوین تاریخ شفاهی در حوزه‌های تاریخ‌نگاری، واقعه‌نگاری و خاطره‌نگاری  در راستای تربیت نیروهای جوان و مستعد در زمینه فعالیت در بخش ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان با اشاره به رایگان بودن حضور علاقه‌مندان در این دوره‌های تخصصی افزود: در این دوره مدرسان کارگاه محمد قاسمی‌پور، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور و محمد فایق فرجی، از اساتید برتر حوزه تاریخ شفاهی استان که چندین عنوان کتاب را هم تألیف کرده‌اند در مدت زمان هشت جلسه کارگاهی شیوه‌های تخصصی مصاحبه و نحوه‌ تدوین مصاحبه با محوریت دفاع مقدس را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: آشنایی با تاریخ شفاهی، نگاهی به تاریخ‌نگاری جدید، بررسی نگرش سنتی به تاریخ‌نگاری، تحریف تاریخ، اهداف تاریخ شفاهی، ویژگی تاریخ شفاهی، ساختار تاریخ شفاهی، جایگاه تاریخ شفاهی در تحقیقات تاریخی، تاریخ شفاهی در ایران از جمله سرفصل‌های آموزشی است که در این دوره به آن پرداخته خواهد شد.

وی به شرایط شرکت‌کنندگان و نحوه ثبت‌نام اشاره کرد و گفت: تمامی علاقه‌مندان به موضوع تاریخ شفاهی و نویسندگی با محوریت تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌توانند در این کارگاه تخصصی که رایگان برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند و قطعا با توجه به محدودیت تعداد افراد، زمان ثبت‌نام ملاک حضور در کلاس‌ها خواهد بود.

مرادی افزود: از امتیازات این دوره درکنار صدور گواهی معتبر برای شرکت‌کنندگان، استفاده از برگزیدگان دوره در قالب قراردادهای مشخص جهت فعالیت در زمینه پروژه‌های مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سطح استان خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 10 اسفندماه 1400 با مراجعه حضوری به دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان و یا با شماره تماس‌های 33243624-  33227125 و 33243646 داخلی 14 نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha