مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز کرمان برگزار نمی‌شود
کد خبر: 4036189
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز کرمان برگزار نمی‌شود

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز کرمان برگزار نمی‌شود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد کرونا، مراسم اعتکاف در شهرهای با وضعیت زرد و نارنجی با ظرفیت ۲۵ درصدی مساجد برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف کرمان

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به بیان آخرین وضعیت برگزاری مراسم اعتکاف در استان پرداخت و گفت: در دو سال گذشته مراسم اعتکاف به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در کرمان برگزار نشد و امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد کرونا، مراسم اعتکاف در شهرهای با وضعیت زرد و نارنجی برگزار می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به تبعیت همیشگی جریان مذهبی و متدین از نظرات کارشناسی شده، بیان کرد: در شهر‌های با وضعیت قرمز مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد و امیدواریم تا ماه رمضان شاهد کاهش شیوع کرونا باشیم تا بتوانیم مراسمات را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مربوط به ولادت امیر‌المؤمنین علی(ع) و وفات زینب کبری(س) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: افرادی که در اعتکاف شرکت می‌کنند حتماً باید واکسن تزریق کرده باشند و بالای ۶۰ سال سن نداشته باشند.

حجت‌الاسلام حقانی گفت: مساجد با ظرفیت ۲۵ درصدی مراسم اعتکاف را برگزار خواهند کرد و تیم‌هایی از مراکز بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی بر برگزاری مراسمات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مساجد نظارت خواهند داشت.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: به علت تغییر وضعیت شهرها، آمار تعداد مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در استان مشخص نیست زیرا بعضی از شهرها ثبت‌نام انجام دادند که به دلیل قرمز شدن وضعیت عملا حذف شدند و آمار در پایان مراسم اعتکاف مشخص خواهد شد.

انتهای پیام
captcha