مهم‌ترین توصیه مدافعان سلامت فارس در بحران امیکرون
کد خبر: 4035928
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

مهم‌ترین توصیه مدافعان سلامت فارس در بحران امیکرون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم خواست برای افزایش سطح ایمنی خود و جامعه برای تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس به ویژه دریافت دُز سوم واکسن مشارکت کنند.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 23 بهمن در چهارصد و هشتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه با اشاره به موج شیوع امیکرون گفت: دانشمندان و محققان کشور در عرصه‌های گوناگون تلاش جهادگونه‌ای داشتند تا واکسن کرونا در کشور تولید شود و تنوع واکسن‌های ساخت داخل کشور باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ درصد گروه هدف در فارس دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بر اهمیت موضوع واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلای شدید به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن تاکید کرد و گفت: با شعار «هر محله یک پایگاه واکسیناسیون» با هدف سهولت دسترسی مردم در مراکز جامع سلامت که لیست آنها انتشار یافته است، از کسانی که هنوز برای تزریق دُز سوم واکسن اقدام نکرده‌اند، درخواست می‌شود تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت دُز سوم واکسن، به افزایش سطح ایمنی خود و جامعه کمک کنند.

 لزوم حساسیت بیشتر مردم نسبت به رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، از دیگر مواردی بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر آن تاکید کرد.

در ادامه نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، دلایل جان‌باختن مبتلایان طی روزهای گذشته، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان، آمار بهبودیافتگان کرونا و میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان ارزیابی و پایش شد.

انتهای پیام
captcha