بزرگنمایی مشکلات مصداق کفران نعمت است
کد خبر: 4035632
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی:

بزرگنمایی مشکلات مصداق کفران نعمت است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شکر نعمت انقلاب این است که خدمات نظام را ببینیم، تصریح کرد: مصداق اول ناسپاسی خدمات را ندیدن و مشکلات را بزرگنمایی کردن است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران، امروز، ۲۲ بهمن در جمع مردم کرمان، بیان کرد: این خودروپیمایی گامی خداپسندانه برای بیعت مجدد با نظام اسلامی در چهل‌وسومین سال انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی نعمتی ستودنی به مردم عنایت کرد، افزود: این نعمت، نعمت حاکمیت دین و ارزش‌های دینی، استقلال و وابسته نبودن به بیگانگان و نعمت آزادی در کشوری است که ۵۷ سال در خفقان بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی دیگر از نعمت‌های نظام، عفت و پاکی است، تصریح کرد: رژیم طاغوت مروج بی عفتی بود و سران طاغوت در قله فساد و رذالت بودند و این نعمت‌های انقلاب نعمت کمی نیست. ۵۷ سال و قبل از آن مردم تحقیر می‌شدند و برای حاکمان مردم مطرح نبودند.

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری با اشاره به سخن خداوند که شکر نعمت باعث افزایش نعمت و کفران آن سبب عذاب است، به بیان مصادیق شکر و ناسپاسی پرداخت و گفت: شکر نعمت انقلاب این است که خدمات نظام را ببینیم، نظام اسلامی که در خدمت مردم است.

وی با اشاره به مشکل‌آفرینی دشمنان و سوء‌مدیریت‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزود: اما اینکه فقط مشکلات را دیدن و ضریب دادن به آن‌ها و ندیدن خدمات، مصداق کفران نعمت است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه این نظام، نظامی است که خود مردم تولید کردند، تصریح کرد: مصداق اول شکر سپاس از خدمات و مصداق اول ناسپاسی خدمات را ندیدن و مشکلات را بزرگنمایی کردن است.

امام‌جمعه موقت تهران دومین بخش شکر نعمت را دیدن مردم بیان کرد و افزود: در شرایطی که جمهوریت در وضع فلاکت باری بود و مردم به حساب نمی‌آمدند و انتخابات تشریفاتی برگزار می‌شد، مردم به صحنه آمدند و صاحب خانه به خانه برگشت. از آغاز پیروزی انقلاب مردم حدود ۴۳ بار پای صندوق‌های رای آمدند و به اصل نظام رای دادند و در انتخابات مختلف مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شواری اسلامی و شورای شهر شرکت کردند که این یعنی جمهوریت، یعنی مردم خودشان را صاحب خانه ببینند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بیشترین بها را به مردم داده است، گفت: کسانی بیانیه می‌دهند و می‌خواهند این دروغ را جا بیندازند که جمهوریت پس از امام(ره) تضعیف شده است اما آن‌ها یا معنی جمهوریت را نمی‌دانند یا معنی تضعیف را متوجه نمی‌شوند. آن‌ها جمهوریت را خلاصه شده در خودشان می‌دانند اگر خودشان باشند جمهوریت وجود دارد اما اگر مردم به آن‌ها اقبال نداشتند، می‌گویند جمهوریت تضعیف شده است که اینگونه حرف زدن ناسپاسی است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه در خط مقدم دفاع از جمهوریت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) قرار دارد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فتنه ۸۸ از خود دفاع نکرد بلکه از جمهوریت نظام دفاع کرد، کسانی که در انتخابات شکست خورده بودند می‌خواستند انتخابات را باطل کنند و رای مردم را نادیده بگیرند اما رهبری جلوی این بدعت ایستاد.

وی ادامه داد: از اول روی کار آمدن رضا خان و از ۱۳۰۱ تا ۱۳۵۷ برای مبارزه با طاغوت همه آمدند. لیبرال‌ها و کمونیست‌ها آمدند اما موفق نبودند اما زمانی که امام خمینی(ره) به صحنه آمدند قطره‌ها به هم پیوستند و کاخ ۲۵۰۰ ساله را سیل برد، پس حق دارییم که بگوییم نعمت ولایت‌فقیه، نعمت بزرگی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه این همه آوازه‌ها به دلیل نعمت ولایت‌فقیه است، افزود: ماندگاری ۴۳ ساله نظام جز با نعمت ولایت فقیه نیست. مردم ۴۳ سال در همه صحنه‌ها حضور داشتند و این یعنی شکر نعمت و امروز اگر کرونا نبود چشم دنیا از حضور مردم خیره می‌شد.

وی افزود: کسانی که در این ۴۳ سال قدرت را در دست داشتند بود و ریل‌ گذاری‌ها کار آن‌ها بود، مشکلات هم کار آن‌ها است اما با کمال ناسپاسی نظام را متهم می‌کنند که هدف جدا کردن مردم را از انقلاب دنبال می‌کنند اما شما مردم سرمایه نظام بودید، هستید و خواهید ماند.
 
امام‌جمعه موقت تهران یادآور شد: این مردم شاکر انقلاب هستند‌ و عزت، شرف و استقلال خود را مدیون ولایت فقیه می‌دانند و ما با تمام وجودمان تا آخرین نفس حامی ولایت هستیم و اجازه نمی دهیم کسانی از زبان مردم حرف‌های دشمن شاد کن بزنند و به دروغ بیانیه بدهند که دیگر میزان، رأی ملت نیست. به صراحت می گوییم به نام مردم هدف و آرمان این مردم را مورد هجمه خود قرار ندهید. در ۴۳ سالگی انقلاب از این نظام دفاع کرده، می‌کنیم و خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha