شهید سرلشگر«احد صالح‌زاده» که بود
کد خبر: 4035426
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

شهید سرلشگر«احد صالح‌زاده» که بود

شهید سرلشگر«احد صالح‌زاده»، یکی از شهدای عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد شیراز بود. وی یکی از نظامی‌هایی بود که در زمان انقلاب به صف انقلابیون پیوست و بعد از انقلاب نیز در کنار شهدای بزرگی چون شهید آیت‌الله دستغیب، شهید چمران، شهید صیاد شیرازی برای دفاع از میهن اسلامی انجام وظیفه کرد.

شهید احمد صالح زاده، تیپ 55 هوابرد شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام دهه فجر، مراسم تجلیل از محمد صالح‌زاده، شهید سرلشگر احد صالح‌زاده از شهدای عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد شیراز امروز، 21 بهمن در محل این تیپ برگزار شد.

حجت‌الاسلام فضلی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد شیراز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور فرزند شهید صالح زاده گفت: افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلابمان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم که حضورتان در جامعه و در تمامی صحنه‌های اسلامی و انقلابی یادآور رشادت‌های رادمردانی است که به برکت خون‌های پاک آنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بارور شد.

بنا بر این گزارش، سرگذشت مبارزات شهید صالح‌زاده شنیدنی است؛ شهید سرلشگر احد صالح‌زاده در سال 1331 در خانواده مذهبی متولد شد در حین تحصیل به شغل معلمی هم مشغول بود و پس از اتمام تحصیل به دانشگاه افسری راه یافت. برای گذراندن دوره تخصصی به شیراز آمد و هنگامی که شعله‌های انقلاب اسلامی در سال‌های خفقان زبانه کشیدند به دستور امام خمینی(ره) پادگان محل خدمتش را ترک کرد و به تهران رفت و به صف مبارزان انقلاب پیوست پس از مدتی به شیراز بازگشت و با یاری آیت‌الله حائری شیرازی و شهید محراب آیت‌الله دستغیب در تأسیس کمیته‌های انقلاب وهدایت آنها نقش موثری داشت. همچنین وی در تشکیل سپاه فارس نقش تعیین‌کننده‌ای داشت و مدتی را به عنوان فرمانده سپاه شهرستان اقلید عهده‌دار مسئولیت بود.

در زمانی که کردستان آماج حملات ضد انقلابیون بود داوطلبانه به همراه شهید چمران و سایر دلاورمردان در آن خطه حضور یافت و به واسطه رشادت‌ها و شایستگی‌هایش به عنوان فرماندار سردشت منصوب شد. بعد از هشت ماه این بار از طرف وزارت کشور به عنوان فرماندار مهاباد فعالیتش را شروع کرد. تا اینکه ضد انقلاب کینه توز در تاریخ ششم تیر ماه سال 1360 در یک مراسم تشییع جنازه که احد صالح‌زاده حضور داشت، وی را هدف گلوله قرار دادند و از ناحیه پا مجروح شد. پس از بهبودی به سمت فرماندار پیرانشهر منصوب شد.

در بهمن‌ماه سال 60 زمانی که سرهنگ صیاد شیراز به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد. احد صالح‌زاده به خدمت در ارتش فراخوانده شد و در شیراز در سیاسی ایدئولوژیک تیپ 55 هوابرد و همچنین مشاور نظامی نماینده امام(ره) در فارس به خدمت ادامه داد.

سرانجام در نوزدهم اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس در جاده خرمشهر – اهواز بر اثر اصابت ترکش توپخانه دشمن مجروح و به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha