برترین‌های جشنواره ملی سرود «صدای انقلاب» معرفی شدند
کد خبر: 4035424
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

برترین‌های جشنواره ملی سرود «صدای انقلاب» معرفی شدند

جشنواره ملی سرود «صدای انقلاب» ویژه کانون مساجد در 2 بخش شهری و روستایی با محوریت استان هرمزگان با معرفی برترین‌ها به کار خود خاتمه داد.

جشنواره سرود صدای انقلاب

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهمای هرمزگان، جشنواره ملی «صدای انقلاب» زیرمجموعه رویداد ملی «ایران قوی» در رواق سرود به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان برگزار شد.

بیش از هزار و 200 اثر از کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی صدای انقلاب در هرمزگان ارسال شد که از این تعداد، 495 اثر به مرحله نیمه‌نهایی و در نهایت 115 اثر جهت داروی و انتخاب برترین‌ها به مرحله نهایی راه یافتند.

بر اساس رأی هیئت داوران جشنواره ملی سرود «صدای انقلاب» متشکل از مهدی نظری، بهزاد تراهی و مجید عباسی، برترین‌ها معرفی شدند.

کانون فرهنگی - هنری انگیزه از خراسان رضوی، کانون فرهنگی - هنری امام جعفر صادق(ع) از جنوب فارس و کانون فرهنگی - هنری نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری در بخش شهری جشنواره به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند.

همچنین کانون فرهنگی - هنری نسیم صبا از چهارمحال بختیاری در بخش تکخوان برتر، کانون فرهنگی - هنری انگیزه از خراسان رضوی در بخش بهترین آهنگساز، کانون فرهنگی - هنری مسلم بن عقیل از گیلان در بخش بهترین مربی و کانون فرهنگی - هنری نبی اکرم(ص) از هرمزگان در بخش بهترین شعر انتخاب شدند.

هیئت داوران در بخش روستایی نیز کانون فرهنگی - هنری یاوران مهدی(عج) از مازندران، کانون فرهنگی - هنری منتظران موعود از هرمزگان و کانون فرهنگی - هنری امام حسن مجتبی(ع) از یزد را به عنوان گروه‌های اول تا سوم انتخاب کرد.

تکخوان برتر این بخش به کانون فرهنگی - هنری منتظران موعود از هرمزگان رسید و جایزه بهترین آهنگسازی از آن کانون فرهنگی - هنری یاوران حضرت مهدی(عج) مازندران، بهترین مربی از آن کانون فرهنگی - هنری سادات از هرمزگان و بهترین شعر از آن کانون فرهنگی - هنری منتظران موعود از هرمزگان شد.

گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای گران‌قدر و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حمایت از توسعه کمی و کیفی گروه‌های سرود ثبت شده در سامانه فهما، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در دهه مبارکه فجر، ترغیب و تشویق هنرمندان مسجدی به تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود با محوریت انقلاب، رقابت سالم به منظور شناسایی استعدادهای برتر سرود در سطح کشور و معرفی ظرفیت‌های هنری کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد به مسئولین و آحاد مردم از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

یادآور می‌شود؛ جشنواره ملی سرود «صدای انقلاب» از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد هرمزگان واگذار شده بود که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha