فلسفه تدفین شهدا در دانشگاه‌ها به جامعه امروزی تبیین شود
کد خبر: 4035382
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

فلسفه تدفین شهدا در دانشگاه‌ها به جامعه امروزی تبیین شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فلسفه تدفین شهدا در دانشگاه‌ها باید به جامعه امروزی تبیین شود، چرا که آینده کشور در دانشگاه‌ها رقم می‌خورد.

میثم فیاضی سپاه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۲۱ بهمن‌ماه در یادواره شهدای شمال غرب کشور در اردبیل، اظهار کرد: فلسفه تدفین شهدا در دانشگاه‌ها باید به جامعه امروزی تبیین شود، چرا که آینده کشور در دانشگاه‌ها رقم می‌خورد و اگر بخواهیم به دانشگاه آرمانی دست یابیم باید از فرهنگ عاشورایی درس بگیریم.

وی ضمن اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز بیان کرد: تبیین اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ما جزو اولویت‌های اساسی است و اگر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حفظ و صیانت نشود، بی‌شک حریت و آزادگی ما از دست رفته و عزت ملی خدشه‌دار خواهد شد که به همین منظور امری لازم و ضروری است تا از این دستاوردها به خوبی حفظ و صیانت شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: شهدای والامقام با ایجاد جاودانگی اهداف سردار سلیمانی را در جامعه اسلامی محقق کردند و باید بدانیم که خودسازی و معنویت نقش بسزایی در الهی بودن افراد دارد و برای معامله با خداوند متعال ایمان انسان باید محکم و قوی باشد.

فیاضی بیان کرد: ایجاد طهارت باطنی برای انسان به نام شهید است و به همین دلیل برای ما یک وظیفه و رسالت خطیر و حساس است که از شهیدان به نام الگوی جاودان نام برده شود و شهید مهدی مرادی نیز به عنوان یک الگوی ارزشمند در جامعه است که باید برای دستیابی به اهداف ارزشمند و والای انقلاب دست یابیم. شهید مرادی جزو شهیدان شمال غرب کشور بود که جزو مظلوم‌ترین شهدا هستند که در سرما و یخبندان به مقام شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: استقبال از برنامه‌های مرتبط با شهدا تداوم راه شهدا در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها است که در این زمینه فلسفه تدفین شهدا و برگزاری محافل شهدایی از جمله یادواره‌ها در استان است که باید مورد توجه واقع شود.

فیاضی با اشاره به جنگ دشمنان با را‌ه‌اندازی جنگ‌های ترکیبی، اظهار کرد: دشمنان درصدد هستند با راه‌اندازی این جنگ‌ها ناامیدی را در جامعه القا کنند و تنگناهای اقتصادی را برطرف کنند. امروز فشارهای حداکثری آمریکا با شکست مواجه شده و در شرایطی که ایران اسلامی به عزت و پیشرفت دست یافته باید ایران اسلامی را به الگوی بی‌بدیل ملت‌های ایران اسلامی تبدیل کنیم.

انتهای پیام
captcha