خبر خوش به حافظان قرآن/ اصلاح بندهایی از آیین‌نامه آزمون تخصصی حفظ
کد خبر: 4035150
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

خبر خوش به حافظان قرآن/ اصلاح بندهایی از آیین‌نامه آزمون تخصصی حفظ

عضو شورای ارزیابی حافظان قرآن از اصلاح بندهایی از آیین‌نامه آزمون تخصصی حافظان قرآن از سال آینده خبر داد که یکی از این تغییرات حذف نمره منفی پاسخ‌های اشتباه در آزمون‌های کتبی است.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرابه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، عضو شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم، امروز، 20 بهمن با اشاره به برگزاری نشست شورای ارزیابی حافظان قرآن روز گذشته در محل سازمان دارالقرآن گفت: در این جلسه بندهایی از آیین‌نامه آزمون تخصصی حافظان قرآن اصلاح شد.

وی یکی از این تغییرات را مربوط به امتیازات آزمون کتبی عنوان کرد و افزود: از سال آینده در آزمون‌های کتبی چنانچه شرکت‌کننده پاسخ اشتباه را علامت بزند نمره منفی لحاظ نمی‌شود.

شاهسونی در خصوص تغییر مهم دیگر بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ آزمون کتبی دو بار در طول سال برگزار می‌شود که کمک شایانی به حافظان قرآن کریم است چرا که در سال‌های قبل چنانچه حافظ در آزمون قبول نمی‌شد باید یک سال جهت آزمون بعدی منتظر می‌ماند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه شورای ارزیابی حافظان قرآن اصلاحات مهم دیگری را در دستور کار خود دارد، گفت: در نشست‌های آینده شورای ارزیابی خبرهای خوشی برای حافظان قرآن خواهیم داشت.

یادآور می‌شود، شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از هفت نفر از کارشناسان و متخصصان قرآنی تشکیل شده است و به منظور تصویب ضوابط علمی و دستورالعمل‌های اجرایی و نظارت بر برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کند. حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی چندی پیش به مدت سه سال به عضویت این شورا درآمد.

انتهای پیام
captcha