برگزاری جشن ملی ۱۴۰۰ در روستای محراب سنندج
کد خبر: 4034889
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

برگزاری جشن ملی ۱۴۰۰ در روستای محراب سنندج

جشن ملی ۱۴۰۰ به همت کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر با حضور جمعی از مسئولان استانی و اعضای کانون‌های مساجد امروز، ۱۹ بهمن‌ماه در روستای محراب از توابع بخش مرکزی سنندج برگزار شد.

جشن ملی دهه فجر

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ- هنری مساجد کردستان در جشن ملی 1400 که به همت کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کردستان امروز، 19 بهمن‌ماه در مسجد روستای محراب سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد پایگاه‌های مردمی و پتانسیلی بالا در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در جهت احیای کارکردهای مساجد است.

وی با اشاره به اینکه تفسیر سوره مبارک حمد توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به راستی تحول‌آفرین بود، افزود: تفسیر این سوره توسط امام راحل یک ادبیات قرآنی روشنی را به عرصه حاکمیتی انقلاب وارد کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم در کشور انگشت شمار بود در حالیکه امروز به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی خوبی در سطح کشور و بالطبع آن استان کردستان تربیت یافته‌اند و خانواده‌ها با قرآن بیشتر آشنا شده‌اند.

وی یکی از افتخارات انقلاب اسلامی را شروع و استمرار آن با قرآن دانست و بیان کرد: دستاوردهای نظام در حوزه قرآن گرچه ایده‌آل نیست اما رشد کمی و کیفی این فعالیت‌ها به دلیل آشنایی با قاریان برجسته مصری و آموزش‌های لازم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نبوده و نخواهد بود.

گفتنی است؛ در جشن ملی ۱۴۰۰ در روستای محراب با تجلیل از ۲۲ نفر از فعالان فرهنگی و هنری، گروه سرود، امامان جمعه و جماعت دو روستای نزاز و محراب با اجرای سخنرانی و شعرخوانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha