پرهیز از نگاه ویترینی و شعاری نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 4034683
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
استاندار کردستان بیان کرد:

پرهیز از نگاه ویترینی و شعاری نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب

استاندار کردستان با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب گفت: نخبگان و اساتید دانشگاهی برای تبیین و تشریح کامل این بیانیه در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند و از نگاه ویترینی و شعاری نسبت به این بیانیه دوری کنند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان، 18 بهمن‌ماه در جشن بزرگ انقلاب ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه آینده کشور را با نگاه به گذشته ترسیم کرده است که در این راستا، نخبگان و اساتید دانشگاهی باید برای تبیین و تشریح کامل این بیانیه در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند و از نگاه ویترینی و شعاری نسبت به این بیانیه دوری کنند.

وی با بیان اینکه توقع از مجموعه‌های علمی و فرهنگی و دانشگاه‌ها این است که کار اساسی روی بیانیه گام دوم انفلاب انجام دهند، افزود: این بیانیه یک متن عادی نیست و با بینش عمیق و متعالی رهبر معظم انقلاب نگاشته شده است.

استاندار کردستان تقلیل انقلاب به مواردی از جمله ایجاد زیرساخت و کارهای عمرانی در مناطق مختلف را تحلیل سطحی از تأثیر شگرف انقلاب دانست و بیان کرد: در کنار تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب و ابعاد مختلف پیشرفت باید نقاط ضعف نیز بیان و برای حل آن چاره‌ جویی شود.

وی ادامه داد: انجام کارهای عمرانی و اجرای پروژه‌ها جزو بدیهیات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود اما باید برای نسل دوم و سوم ابعاد معنوی و فرهنگی و پیشرفت‌های انقلاب بیان شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز کشور به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: هر جا در مسیر آرمانی که امام راحل (ره) برایمان ترسیم کرده، حرکت کرده‌ایم موفق و در هر دوره و عرصه ای که از آرمان‌ها فاصله گرفته ایم، با عدم‌ توفیق مواجه شده‌ایم.

وی افزود: مدیریت اجرایی استان روی ظرفیت دانشگاه و حوزه پژوهش حساب ویژه‌ای باز کرده است و دانشگاه‌ها را از اضلاع پیشرفت و توسعه کردستان می‌دانیم و این امر را در عمل ثابت خواهیم کرد.

استاندار کردستان با انتقاد از اینکه بعد از گذشت سه سال هنوز بیانیه گام دوم انقلاب نهادینه نشده است، از اساتید و نخبگان دانشگاهی خواست در این رابطه نشست‌های تخصصی و کاربردی برگزار کنند.

وی، بومی‌گزینی در دانشگاه‌ها را ظلم بزرگی به فرزندان کردستان دانست و یادآور شد: در حضور ریاست محترم جمهوری موضوع بومی‌گزینی و آسیب‌های آن را تشریح کردم که امیدواریم در این رابطه بررسی و تجدید نظر شود.

انتهای پیام
captcha