لازمه تحقق تمدن اسلامی تربیت نیروی تراز انقلاب است
کد خبر: 4034064
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

لازمه تحقق تمدن اسلامی تربیت نیروی تراز انقلاب است

مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، ایجاد تمدن نوین اسلامی را هدف غایی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: از مهم‌ترین الزامات این مهم، کادرسازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است.

کاظم اسماعیلی شعار، مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس به گزارش ایکنا از فارس، بیست و ششمین دوره تقویت مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت کشوری) به صورت متمرکز توسط بسیج دانشجویی استان فارس امروز، 17 بهمن در شیراز برگزار شد.

کاظم اسماعیلی شعار، مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در حاشیه این برنامه، ایجاد تمدن نوین اسلامی را هدف غایی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: از مهم‌ترین الزامات این مهم، کادرسازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است از این‌رو برای رسیدن به آن باید اقداماتی دقیق و هدفمند طراحی و اجرا شود که در این راستا بسیج دانشجویی با طراحی دوره‌های متمرکز و غیرمتمرکز از جمله دوره طرح ولایت تلاش دارد تا به این مهم دست پیدا کند.  

وی تصریح کرد: در استان فارس  4700 دانشجو برای دوره طرح  ولایت سال‌های 1399 و 1400 ثبت نام کردند که 250 نفر از آن‌ها از طریق فرآیند گزینش شامل آزمون، مصاحبه و ارزیابی برای بیست و ششمین دوره تقویت مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح ولایت کشوری انتخاب شدند.

اسماعیلی شعار با بیان اینکه بیست و ششمین دوره طرح ولایت کشوری به صورت غیرمتمرکز در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) توسط بسیج دانشجویی استان فارس به مدت دو هفته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: مرحله دوم و تکمیلی این دوره اواخر اسفندماه سال جاری به مدت دو هفته در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تصریح اینکه در دوره طرح ولایت کشوری از ظرفیت اساتید برجسته و مطرح کشوری مؤسسه آموزشی، پژوهشی حضرت امام خمینی(ع) استفاده شد، اضافه کرد: انسان‌شناسی، خداشناسی، معرفت‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست و فلسفه حقوق از سرفصل‌های دوره است.

اسماعیلی شعار با بیان اینکه کلاس‌های دوره طرح ولایت به صورت منظم و براساس یک برنامه زمان‌بندی دقیق برگزار شد، ادامه داد: برنامه فرهنگی، ورزشی، علمی، مسابقات، بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شیراز از برنامه‌های جانبی این دوره بود.

انتهای پیام
captcha