معرفی برترین‌های جشنواره «جبرئیل امین»/ از نوجوان ۱۲ ساله تا بانوی ۶۳ ساله
کد خبر: 4033894
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

معرفی برترین‌های جشنواره «جبرئیل امین»/ از نوجوان ۱۲ ساله تا بانوی ۶۳ ساله

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به در پیش رو بودن برگزاری نوزدهمین جشنواره فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن این مؤسسه با عنوان «جبرئیل امین» برترین‌های این جشنواره را معرفی کرد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهراحجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت ترویج قرآن کریم در جامعه گفت: لازمه دستیابی به مدینه فاضله‌ای که آرمان جامعه بشری است، این است که دستورات دین را به خوبی در جامعه اجرا کنیم و برای این کار باید آموزه‌های قرآن و سیره اهل بیت(ع) را ترویج دهیم.

وی افزود: در این راستا مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اهتمام خود را بر ترویج فعالیت‌های قرآنی به خصوص تربیت حافظان قرآن کریم گذاشته است و طی قریب 25 سال فعالیت توانسته است، هزاران حافظ قرآن کریم را در نقاط مختلف کشور تربیت کند.

شاهسونی با اشاره به در پیش رو بودن برگزاری نوزدهمین جشنواره فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن این مؤسسه با عنوان «جبرئیل امین» که در 5 اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره  قرار است از 212 حافظ کل قرآن تجلیل شود که در آن ۱۵ حافظ زیر ۱۶ سال، ۱۳۲ حافظ ۱۶ تا ۳۰ سال، ۶۰ حافظ ۳۱ تا ۴۹ سال و ۵ حافظ ۵۰ سال به بالا معرفی خواهند شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر اینکه حفظ قرآن و انس با آیات وحی سن نمی‌شناسد و هر کسی می‌تواند به سهم وسع خویش از این دریای بیکران الهی بهره‌مند شود، گفت: گستره سنی حافظان قرآن در جشنواره امسال بسیار گسترده است به عنوان مثال در این جشنواره نوجوانی 12 ساله اهل تهران به نام سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است و در عین حال بانوی ۶۳ ساله به نام مهوش قاسم‌زاده اهل روستای دستجه فسا نیز در بین حافظان حضور دارند.

وی با بیان اینکه تربیت این حافظان قرآن ثمره دو سال زحمت کادر آموزشی بیت‌الاحزان در ایام شیوع کرونا هستند، افزود: در این مدت ۵۳ نفر از مربیان حفظ شعب روزانه بیت‌الاحزان موفق به تربیت حداقل یک حافظ کل قرآن کریم شده‌اند که در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین از تمامی این مربیان نیز قدردانی خواهد شد.

شاهسونی بیان کرد: در این جشنواره مریم توانی، مربی توانمند شعب کازرون و بلیان با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم به عنوان مربی برتر در سطح شعب روزانه مؤسسه معرفی می‌شود و پس از ایشان فرزانه نظری از شعبه شهر صدرای شیراز و فاطمه کهنگی از شعبه مسجد جابری تهران به ترتیب با تربیت ۸ و ۷ حافظ کل قرآن کریم موفق‌ترین مربیان شعب روزانه بیت‌الاحزان در دو سال اخیر بوده‌اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور همچنین از تجلیل از خانواده‌ای که سه فرزندشان موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند در جشنواره مذکور خبر داد و گفت: سید محمد حسین، سید محمد جواد و سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی سه فرزند خانواده قرآنی اهل تهران هستند که دو نفر از ایشان با شرکت در دوره‌های حفظ تلفنی و یک نفر هم با شرکت در مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله حضرت ولی‌عصر(عج) تهران موفق شدند کل قرآن کریم را حفظ کنند.

انتهای پیام
captcha