غبارروبی مزار شهدای باغ رضوان ارومیه در دهه فجر
کد خبر: 4033581
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

غبارروبی مزار شهدای باغ رضوان ارومیه در دهه فجر

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر مراسم غبارروبی مزار شهدای باغ رضوان ارومیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر مراسم غبارروبی مزار شهدای باغ رضوان ارومیه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، 14 بهمن برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ساری و جاری شود، شهدا نمونه غیرت دینی بودند و برای حفظ و کیان اسلام جان خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی‌های بعدی نظام را همگی مدیون شهدا هستیم، افزود: شهدا عزت انقلاب هستند نباید راه و هدف‌شان فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: اگر یاد شهدا در کشور همواره زنده نگه داشته شود غیرت دینی و غیرت‌مداری در کشور ماندگار خواهد شد.

وی یاد آور شد: دشمن می‌خواهد غیرت دینی، حساسیت و مسئولیت را از ما بگیرد و وظیفه ما در این موقعیت تلاش برای جاری و ساری شدن غیرت دینی در جامعه است، شهدا برای اینکه عظمت مردم ایران، دین و اسلام خدشه‌دار نشود با اقتدا به امام حسین(ع) به میدان نبرد حق علیه باطل رفتند و جان خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام قریشی خاطر نشان کرد: شهدا به ما درس عدم وابستگی به دنیا و مقام دادند و نشان دادند هر کاری که برای رضای الهی باشد جاویدان و ماندگار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این مراسم عنوان کرد: آذربایجان غربی در طول پیروزی انقلاب اسلامی 85 شهید اعم از زن و مرد تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار شهید در باغ رضوان ارومیه دفن شده‌اند، تصریح کرد: آذربایجان غربی بعد پیروزی انقلاب نیز ۱۲هزار شهید برای تثبیت و استمرار انقلاب تقدیم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه بزرگداشت شهدا برای آینده کشور ضروری ومهم است، اظهار کرد: ما مردم و انقلاب اسلامی مدیون شهدا هستیم و باید به گونه‌ای قدم برداریم که در عرصه خدمت و خدمات‌رسانی قدردان خون شهدا باشیم.

فعال‌آذر ادامه داد: آذربایجان غربی در طول 43 سال انقلاب اسلامی مدافع امنیت، استقامت و خاک ایران اسلامی بوده و در این راه با الهام از خون شهدا لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد.

 

انتهای پیام
captcha