اعزام کاروان قرآنی به مساجد کردستان
کد خبر: 4033519
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

اعزام کاروان قرآنی به مساجد کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اعزام کاروان قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌ای استان کردستان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۴۴ مراسم جشن ملی انقلاب در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ کمیته قرآنی شهرستانی با مسئولیت رئیس اداره و تعیین کارگروه قرآنی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تجلیل از قاریان برتر با مشارکت دستگاه‌های عضو کمیته قرآن به‌ مناسبت گرامیداشت دهه فجر از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان در این ایام بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: دیدار با امامان جماعت برتر شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدای قرآنی و تجلیل از بانوان قرآنی دارای چهار فرزند به بالا، برگزاری دوره‌های آموزشی اقشار تأثیرگذار، برگزاری مسابقات غیرحضوری قرائت قرآن کریم (فصیح‌خوانی)، حمایت از برگزاری مراسم ختم قرآن در مؤسسات و تشکل‌های قرآنی شهرستان‌ها و مزین کردن ادارات شهرهای استان به مناسبت دهه فجر در این ایام انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: تشکیل کاروان قرآنی و اعزام به مساجد برای اجرای برنامه قرآنی در ایام دهه فجر، اطلاع‌رسانی و دعوت از قرآنیان شهرستان برای حضور و شرکت فعال در راهپیمایی ۲۲ بهمن، و برگزاری همایش سیره فاطمی و نشست مشترک علمای شیعه و سنی به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاتمیان در ادامه گفت: برپایی ۱۴ ایستگاه صلواتی و سلامت، برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به همت جوانان هیئتی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری ۱۲۰ مراسم ادعیه از قبیل دعای توسل، ندبه، زیارت عاشورا در سطح مساجد شهری و روستایی، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه در دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

وی از اعلام آمادگی ۶۱۰ هیئت مذهبی استان در مهمانی لاله‌ها، اعلام آمادگی ۲۴ هیئت دانش‌آموزی در نواختن زنگ انقلاب مدارس برای استقبال از چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی و فعالیت ۲۴ گروه فرهنگی در فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌ها، مداحان، شاعران و تشکل‌های دینی با موضوع مسابقه کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان در دهه فجر برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: پویش «قصه‌های قرآنی» در مدارس از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha