شیراز؛ موفق‌ترین شهرستان در تربیت حافظان کل قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 4033481
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

شیراز؛ موفق‌ترین شهرستان در تربیت حافظان کل قرآن بیت‌الاحزان

طبق اعلام مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) طبق آمارهای شعب این مؤسسه در تربیت حافظان کل قرآن طی دو سال اخیر شهرستان شیراز موفق‌ترین شهرستان در این راستا شناخته شد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های این مؤسسه تربیت حافظان قرآن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است، گفت: در این راستا شعب و مراکز مختلفی را در سطح کشور راه‌اندازی کردیم.

وی از فعالیت شعب مختلف این مؤسسه در 56 شهرستان کشور خبر داد و افزود: اصلی‌ترین فعالیت این مراکز تربیت حافظان قرآن کریم است که به صورت سالانه فعالیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شاهسونی بیان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده در سال‌های 99 و 1400 شیراز به عنوان موفق‌ترین شهرستان دارای شعب روزانه این مؤسسه با تربیت 18 حافظ کل قرآن در این راستا شناخته شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: پس از شیراز شهرستان‌های لارستان و کازرون به ترتیب با ۱۲ و ۱۱ حافظ کل قرآن کریم به عنوان دیگر شهرستان‌های موفق دارای شعبه روزانه مؤسسه در تربیت حافظ کل قرآن کریم در دو سال گذشته لقب گرفتند.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد: این آمار تنها با بررسی شعب روزانه بیت‌الاحزان حاصل شده است اما اگر بخواهیم شهرستان‌های کشور را از لحاظ تعداد حافظ کل قرآن کریم آن شهرستان فارغ از شعب روزانه و به طور کلی رتبه بندی کنیم، ۲۰ حافظ کل قرآن کریم در دو سال اخیر اهل شیراز، ۱۵ حافظ اهل کازرون، و ۱۲ حافظ نیز اهل شهرستان‌های تهران و لارستان بوده‌اند.

شاهسونی در پایان تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بین تمامی شعب روزانه و مراکز شبانه روزی حفظ یکساله مؤسسه، شهرستان استهبان با دارا بودن ۳ مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله و ۱۶ شعبه روزانه در دو سال اخیر موفق به تربیت ۴۶ حافظ کل قرآن کریم از سراسر کشور و کشورهای خارجی شده است که در بین شهرستان‌های کشور بیشترین تعداد است. پس از آن شهرستان شیراز با دارا بودن ۱۰ شعبه روزانه و یک مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم و تربیت ۲۱ حافظ کل قرآن کریم از سراسر کشور و شهرستان بیرجند با دارا بودن تنها یک مرکز شبانه روزی حفظ یکساله و تربیت ۱۹ حافظ کل قرآن کریم دیگر شهرستان‌های موفق در تربیت حفاظ کل قرآن کریم را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha