تمدن‌سازی نیاز به احساس مسئولیت دارد
کد خبر: 4032614
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

تمدن‌سازی نیاز به احساس مسئولیت دارد

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در گام سرنوشت‌ساز تمدن اسلامی باید تلاش کنیم به تکلیف خود در هر عرصه‌ای که مشغول به فعالیت هستیم عمل کنیم.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خصوص در بحث استفاده از ظرفیت جوانان گفت: در گام سرنوشت‌ساز تمدن اسلامی باید تلاش کنیم به تکلیف خود در هر عرصه‌ای که مشغول به فعالیت هستیم، عمل کنیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با افتخار می‌توانیم بگوییم که پس از حماسه‌آفرینی جوانان دهه‌های 60 و 70 در جبهه‌های دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، امروزه جوانانی از همان جنس و با همان نگرش در مسئولیت‌های خطیر انجام وظیفه می‌کنند.

سامانیان بیان کرد: این رویش‌های انقلاب با اخلاص تمام در سطح مدیریت‌های کلان ورود کرده‌اند و توانمندی خودشان را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به نقش محوری جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب باید درب‌های کارهای بزرگ به روی جوانان باز شود، گفت: مسئولیت‌پذیری جوانان در طول ۴۳ سال گذشته به خصوص دفاع مقدس و مدافعان حرم به ما یاد داد که باید به جوانان اعتماد کنیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه در هرجایی که فعالیت‌های فرهنگی جوانان در میدان شکوفا شد شاهد استقبال کم نظیر اجتماعی بودیم، گفت: امید است در این گام تمدن‌ساز منتهی به ظهور با رشد و کادرسازی دقیق جوانان، شاهد موفقیت‌های چشمگیر و بیش از پیش انقلاب باشیم.

سامانیان یکی از عرصه‌های ورود موفق جوانان را فرهنگ صنعتی دانست و گفت: جوانان در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند و با ورود به موقع به عرصه صنعت هم می‌توانند راهگشای بسیاری از مشکلات کشور باشند.

وی یادآور شد: هدف انقلاب اسلامی همین است و روزی که می‌گفتیم انقلاب انسان‌ها باید دقیقاً از درونشان باشد یعنی همین که بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه به خوبی استفاده کنیم و به جایی برسیم که انقلاب را به دنیا صادر کنیم و این کار را هم باید در عرصه فرهنگ انجام دهیم تا بتوانیم فرهنگ ناب ایرانی ـ اسلامی را قابل صدور به دنیا کنیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ورود جوانان را به عرصه‌های مختلف موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: در سه سال گذشته جوانان در گام دوم انقلاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند و به‌طور کلی هر جا که به جوانان اعتماد شده است، شاهد به نتیجه رسیدن کارها بوده‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: با گذشت 3 سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، فعالیت جوانان در عرصه‌های مختلف زودبازده بوده است و نتایج قابل دفاعی ارائه دادند بنابراین اگر این تجربه را در عرصه فرهنگ هم وارد کنیم، قطعاً نتایج خوب آن را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha