۱۰ بهمن ۱۳۵۷؛ فرار آمریکایی‌ها از ایران
کد خبر: 4032295
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
روزشمار انقلاب/۲

۱۰ بهمن ۱۳۵۷؛ فرار آمریکایی‌ها از ایران

در روز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۵۷ تعداد متحصنین در دانشگاه تهران افزایش یافت و پس از بازگشایی فرودگاه‌ها ۲۰۰ آمریکایی توسط سه هواپیما از تهران خارج شدند.

روز شمار انقلاب

تحصن روحانیون در مسجد دانشگاه تهران که از چند روز پیش آغاز شده بود و گفته می‌شد تا بازگشت امام خمینی ادامه خواهد داشت روز سه‌شنبه، دهم بهمن با حضور تعداد زیادی از روحانیون، دانشگاهیان و مردم گسترش یافت و به حدود دو هزار نفر رسید.

کمیته تنظیم اعتصابات با صدور اعلامیه‌ای از مردم خواست تا اتوبوس‌ها را آتش نزنند.

کمیته استقبال از امام نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به اینکه دولت ایران با فرود هواپیمای دربست ایرفرانس موافقت کرده است، امام خمینی ساعت ۹ صبح پنجشنبه، ۱۲ بهمن وارد تهران خواهند شد و مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

این کمیته از مردم خواست که در طول مسیر امام بین میدان شهیاد که مدتی است به عنوان میدان آزادی نامیده می‌شود و میدان ۲۴ اسفند (انقلاب) برای استقبال از آیت‌الله خمینی اجتماع کنند.

صبح امروز هم فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های کشور به طور کامل بازگشایی شدند. از طرف دولت بختیار اعلام شده که باز بودن فرودگاه از سپیده‌دم تا غروب آفتاب ادامه دارد ولی در ساعات شب فرودگاه تعطیل است.

پس از بازگشایی فرودگاه‌ها ۲۰۰ آمریکایی توسط سه هواپیما از تهران خارج شدند و عده‌ای انگلیسی، بلژیکی و ژاپنی هم تهران را ترک کردند.

روز دهم بهمن هشت نماینده دیگر مجلس هم از نمایندگی استعفا کردند.

منبع: روزنامه اطلاعات

انتهای پیام
captcha