جشن پیروزی انقلاب با جهاد تبیین همراه باشد
کد خبر: 4031952
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

جشن پیروزی انقلاب با جهاد تبیین همراه باشد

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه استکبار به دنبال گرفتن روح امید و اعتماد از مردم است، گفت: جشن پیروزی انقلاب اسلامی باید با جهاد تبیین و روشنگری همراه باشد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین، امام‌جمعه شاهدیه، امروز، 8 بهمن ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به آیه 197 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَىٰ وَاتَّقُونِ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ» در حقیقت این آیه شریفه سه پیام مهم به بشر دارد.

وی تحصیل زاد و توشه را از آن جمله دانست و افزود: بسیاری از انسان‌ها هستند که تمام توان و سرمایه مادی و معنوی خود را برای آبادانی دنیای خود هزینه می‌کنند. پیام اول آیه به صاحبان خرد این است که اگر عاقل هستید در کنار بهره‌برداری از نعمت‌های الهی برای زندگی دنیا، برای آخرت خود هم توشه بردارید.

دهقان نیری ادامه داد: در میان تمام فضائل اخلاقی و کارهای نیک بهترین توشه آخرت را معرفی می‌کند و آن تقوا است. همچنین تقوای الهی را که بالاترین درجه تقوا است رعایت کنید. یعنی انگیزه شما از تقوا خدا باشد. وقتی کسی به مقام رسید نام خدا برایش دوا، و یاد خدا برایش شفا، و طاعت خدا برایش ثروت و سرمایه می‌شود.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه ‏در آستانه ماه عظیم و مبارک رجب قرار داریم گفت: رجب ‏ماهی است که امام صادق(ع) فرمود: «دعا در آن مستجاب است» به ویژه شب جمعه اول این ماه که لیله الرغائب است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده نو و تازه در این عصر و زمان بود که یک راه نوین و جدیدی به روی مردم دنیا گشود و آن راه اسلام ناب محمدی بود. از همین جهت نظام سلطه و استکبار جهانی تاب تحمل آن را نداشتند و تمام توانشان را در جهت مقابله با انقلاب اسلامی به کار گرفتند. از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز استکبار در رأس آن آمریکا سه هدف را دنبال کردند.

امام‌جمعه شاهدیه افزود:‏ هدف اول آنها براندازی نظام اسلامی بود. آنها جنگ تحمیلی را برای رسیدن به این هدف به راه انداختند. ‏هدف دوم استحاله نظام اسلامی بود، یعنی آنها می‌خواستند اسم انقلاب و جمهوری اسلامی بماند ولی روح انقلاب و باطن آن از بین برود. فتنه ۸۸ برای رسیدن به این هدف طراحی شده بود.

وی ادامه داد: ‏هدف سوم وابسته ساختن نظام اسلامی به غرب بود، آنها به دنبال این بودند که اگر قرار است انقلاب اسلامی بماند باید یک نظام ضعیف و وابسته باشد، هم از نظر علمی، هم از نظر اقتصادی، هم از نظر نظامی. آنان برای رسیدن به این هدف از عناصر ضعیف النفس و خود فروخته در داستان برجام استفاده کردند که نتیجه چندانی نصیبشان نشد.

دهقان نیری گفت:‏ امروز برای رسیدن به این هدف به دنبال گرفتن روح امید و اعتماد از مردم هستند، و راه آن را در تحریف تاریخ می‌بینند. آنها در تحریف تاریخ روی دو موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنند که تطهیر نظام آلوده و کثیف پهلوی و برجسته کردن خدمات ناچیز آن دوران سیاه و همچنین  ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، سیاه نمایی و کوچک نشان دادن و تحقیر کردن خدمات و پیشرفت‌های نظام اسلامی است.

وی در پایان تصریح کرد: راه مقابله با این دسیسه دشمن جهاد تبیین و روشنگری است. جشن پیروزی انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین و روشنگری همراه سازید.

انتهای پیام
captcha