پاسداشت فرهنگ و تمدن قزوین در «یکی بود یکی نبود»
کد خبر: 4031752
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

پاسداشت فرهنگ و تمدن قزوین در «یکی بود یکی نبود»

مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: رادیو قزوین با هدف معرفی و پاسداشت فرهنگ، تاریخ و تمدن استان قزوین و معرفی مفاخر و مشاهیر استان برای شنوندگان و نسل جوان امروز مجموعه نمایش رادیویی «یکی بود یکی نبود» را روی آنتن می‌برد.

علی رحیمی، مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوینبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین، علی رحیمی، مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین، اظهار کرد: مجموعه نمایشی  رادیویی «یکی بود یکی نبود» برای پخش در ایام‎الله دهه فجر در حال تولید است، این مجموعه در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از نهم بهمن‌ماه هرشب ساعت ۲۳ روی آنتن رادیو قزوین می‌رود.

وی گفت: «یکی بود یکی نبود» در هر قسمت گوشه‌ای از زندگانی مشاهیر و مفاخر قزوین را در دوره‌های مختلف تاریخی روایت می‌کند و کتاب تاریخچه فرهنگ و تمدن استان قزوین را با روایت داستان‌های شنیدنی ورق می‌زند.

رحیمی بیان کرد: عباس قانع، مجسمه‌ساز معاصر، قاضی ارداقی از مبارزان قزوینی دوران مشروطه، ملک محمد از خوشنویسان سرشناس قزوینی دوره قاجار و گوهرشاد خانم، دختر میرعماد حسنی از خوشنویسان زن قزوینی دوره صفویه بخشی از مشاهیری هستند که این مجموعه نمایش، داستان زندگانی آن‌ها را روایت می‌کند.

مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: سیری در تاریخچه مردم الموت و منطقه تاریخی بوئین زهرا، آشنایی با کاروانسرای هجیب مربوط به دوره صفویه در شهرستان بوئین زهرا از دیگر بخش‌های این مجموعه نمایشی است.

رحیمی در پایان گفت: «یکی بود یکی نبود» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی ابراهیم طاهری‌کیا، بازیگری عمار رسولی، محمد قویدل، مهسا رحمانی‌نژاد، کیوان حبیبی، آذر متفکر، داود امامقلی، محسن حدادی در ۳۰ قسمت به مدت ۳۰ دقیقه در حال تولید است.

انتهای پیام
captcha