خانواده شهدا عامل پیروزی در صحنه‌های بین‌المللی هستند
کد خبر: 4030935
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
امام جمعه جیرفت:

خانواده شهدا عامل پیروزی در صحنه‌های بین‌المللی هستند

امام جمعه جیرفت در جمع خانواده شهدا، پیروزی جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی را مرهون خانواده‌های شهدا دانست و گفت: شهدا مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت‌الاسلام میثم تارمبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه جیرفت امروز، ۴ بهمن‌ماه در آئین گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) که با حضور خانواده‌های شهدا در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران جیرفت برگزار شد، بیان کرد: آیات قرآن کریم، روایات و سیره پیامبر(ص) از مقام استثنائی حضرت فاطمه(س) حکایت دارد و آیه مباهله یکی از آیات قرآنی است که جایگاه ایشان را تبیین می‌کند.

وی با اشاره به واقعه مباهله، در خصوص تکریم جایگاه زنان و مادران در جامعه اسلامی اظهار کرد: هر آنچه برای زنان از ابتدا تا انتهای خلقت از کرامت و فضایل وجود داشته به‌صورت یک جا در وجود حضرت فاطمه(س) وجود دارد و در این آیه خطابی گواه بر این مدعا استفاده شده است.

امام جمعه جیرفت با این توضیح که مادران، خواهران و همسران شهدا و ایثارگران به خواست خداوند توانسته‌اند به حضرت کوثر(س) اقتدا کنند، گفت: همانگونه که حضرت فاطمه(س) مدافع ولایت و امامت بود، مادران و همسران شهدا و ایثارگران نیز به تأسی از آن حضرت(س) دشمن را ناامید کرده و تاریخ‌ساز شدند.

تارم با تمجید از روحیه مقاومت و صبر مادران شهدا، گفت: مقاومت و صبر، خیال خام دشمن برای تضعیف روحیه ملت انقلابی ایران اسلامی را بر باد داد. خانواده شهدا عامل پیروزی در تمام صحنه‌های بین‌الملی و شهدا مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام
captcha