بیمارستان صحرایی زیرکوه و انجام روزانه ۱۵۰۰ ویزیت رایگان
کد خبر: 4030872
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

بیمارستان صحرایی زیرکوه و انجام روزانه ۱۵۰۰ ویزیت رایگان

رئیس مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: روزانه یک هزار و 500 بیمار نیازمند در بیمارستان ویژه و تخصصی صحرایی ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه در زیرکوه به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

بیمارستان صحرایی سپاه به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از نیروی زمینی سپاه پاسداران، سرهنگ علیرضا سرگزی، رئیس مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران، سوم بهمن‌ماه در سخنانی، گفت: بیمارستان صحرایی ثامن‌الائمه(ع) یکی از برنامه‌های جانبی رزمایش بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) است و این بیمارستان صحرایی دارای بخش‌های سی تی اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، بخش‌های بستری مردان و زنان، درمانگاه‌های تخصصی، متخصصان جراحی عمومی، چشم پزشکی، اطفال، زنان و سایر تخصص‌های مورد نیاز است.

وی افزود: در این بیمارستان آمادگی هزار مورد پذیرش بیمار وجود دارد و همچنین در بیمارستان‌های معین قاین، بیرجند و مشهد در هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده مقرر شده فرانشیز بیمارانی که به بیمارستان‌های دولتی قرار است ارجاع داده شوند حذف شود و خدمات به آن‌ها رایگان ارائه شود. براساس نیاز‌های منطقه‌ای به‌صورت گردشی و چرخشی این بیمارستان‌ها برپا می‌شوند و هر دو یا سه سال در مناطق محروم و مرزی این بیمارستان‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

سرگزی با اشاره به تأثیرات این خدمات‌دهی در ماندگاری مردم در مناطق محروم، گفت: وجود ۱۷ پزشک جراح تخصصی و هفت متخصص زنان و انجام اعمال جراحی و تجویز رایگان عینک از کار‌های ماندگار این نیرو‌ها در مناطق محروم است که در درازمدت تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بیماران با توجه به برنامه غربالگری روز‌های قبل شناسایی و به بیمارستان صحرایی ارجاع می‌شوند. برنامه‌ریزی شده روزانه هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ بیمار پذیرش و اعمال جراحی انجام شود و ارائه خدمات به ۵۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

سرگزی با اشاره به اینکه در این بیمارستان ۳۰ روستا زیر پوشش قرار می‌گیرند، افزود: افرادی که نیاز به عمل جراحی تخصصی‌تر داشته باشند به بیمارستان‌های قاین، بیرجند و امام حسین(ع) سپاه مشهد ارجاع می‌شوند.

وی گفت: همچنین بیماران نیازمند در روستا‌های اطراف که در غربالگری شناسایی شوند توسط مینی‌بوس‌های تأمین شده به‌صورت رایگان به بیمارستان صحرایی برای درمان منتقل می‌شوند؛ سپاه در مأموریت‌های ذاتی خود و توجه ویژه به محرومیت‌زدایی و درمان نیازمندان و محرومان بسیار مطلوب عمل کرده است. در رزمایش فاطمه زهرا(س) بیمارستان صحرایی ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی زیرکوه مستقر شده و با توجه به تجربه و توانمندی بالا و کادر درمان متخصص و تجهیزات پیشرفته، کار جهادی بسیار خوبی را انجام داده است.

رئیس مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران یادآور شد: انجام یک هزار و 200 عمل جراحی روزانه، ارجاع بیماران به بیمارستان‌های معین و ارائه خدمات رایگان دارو، درمان و تجویز عینک از اقدامات بسیار خوبی است که قدری درد‌های مردم را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha