نگرانی از امیکرون؛ ضرورت تزریق نوبت سوم واکسن
کد خبر: 4030557
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد:

نگرانی از امیکرون؛ ضرورت تزریق نوبت سوم واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه ‌همه افراد مشمول که از تزریق نوبت‌های اول و دوم واکسن آنها سه ماه گذشته است باید نوبت سوم را هم دریافت‌ کنند، تصریح کرد: تزریق 2 نوبت واکسن، ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند و برای واکسینه شدن کامل، تزریق سه نوبت، ضروری است.

عبد الرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستانبه‌ گزارش ایکنا از گلستان، عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته دوم بهمن‌ماه در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ۱۷۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند و وضعیت در استان به ثبات نسبی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند بدون وقفه واکسیناسیون در استان، افزود: تا‌کنون نزدیک به ۹۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال در استان نوبت اول و ۷۹درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ گلستان با بیان اینکه در هفته گذشته ۲ نفر بر اثر کرونا در استان فوت کردند، افزود: متأسفانه به رغم اهمیت دریافت نوبت سوم و تکمیل واکسیناسیون، تا‌کنون استقبال در استان مطلوب نبوده است.

فاضل با بیان اینکه ‌همه افراد مشمول که از تزریق نوبت‌های اول و دوم واکسن شان سه ماه گذشته است باید نوبت سوم را هم دریافت کنند، تصریح کرد: ۲ نوبت، ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند و با گذشت زمان، اثرش هم کم می‌شود برای واکسینه شدن کامل، تزریق سه نوبت، ضروری است.

انتهای پیام
captcha