برگزاری جشن انقلاب در روستاهای مرزی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4030259
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

برگزاری جشن انقلاب در روستاهای مرزی خراسان‌جنوبی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: جشن انقلاب در روستاهای مرزی شهرستان سربیشه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود و تلاش خواهیم کرد فضای بانشاطی را در این ایام بر مساجد حاکم کنیم.

جلسه کارگروه مساجد دهه فجر خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی، امروز، دوم بهمن‌ماه در جلسه کارگروه مساجد دهه فجر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال باید طوری برنامه‌ریزی شود که مساجد پرشورتر از هر سال جشن پیروزی انقلاب را برگزار کنند، اظهار کرد: امسال همزمان شدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب با اعیاد ماه رجب اتفاق مبارکی است که باید در همین راستا برنامه‌های با نشاطی را در مساجد پیش‌بینی و برگزار کرد.

وی با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های تکریم در دهه فجر علاوه بر تکریم خانواده شهدا، به تکریم خدام و فعالان مساجد نیز خواهد پرداخت، گفت: همه مساجد تلاش کنند تا در دهه فجر از افرادی که در محله مؤثر هستند و اقدامات خداپسندانه متنوعی انجام می‌دهند و خدام پیشکسوت مساجد تکریم کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی در ایام دهه فجر در کانون‌های مساجد استان برگزار خواهد شد، افزود: نهاد کتابخانه‌های استان کتاب‌های مؤثر انقلابی را متناسب سن کودکان به ما معرفی کند تا برای مطالعه و برگزاری مسابقه بین کانون‌ها اطلاع‌رسانی شود.

سبزه‌کار با اشاره به اهمیت موضوع سخنرانی‌های بصیرتی کوتاه بین نماز عشا و مغرب در مساجد در دهه فجر، گفت: این مهم نیز در مساجد استان به همت پایگاه بسیج و کانون و همچنین با محوریت امام جماعت مسجد به‌صورت کوتاه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد در سه شهرستان نهبندان، درمیان و بیرجند کارگاه‌های آموزش اشتغال و کارآفرینی برگزار می‌کند، ادامه داد: در این کارگاه‌ها کلاس‌های مختلف هنری به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود تا بعد از یادگیری بتوانند کسب‌وکار ساده و بدون هزینه‌ای را شروع کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همچنین در ایام دهه فجر یادواره شهدا با محوریت پایگاه‌های بسیج مساجد برگزار خواهد شد، گفت: محافل انس با قرآن کریم، جشن‌های انقلاب در روستاهای مرزی، پیاده‌روی خانوادگی، غبارروبی مزار شهدا، مسابقه غذای محلی در روستاها و برگزاری مسابقات بومی و محلی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر به همت کانون‌ها و سایر نهادها با محوریت مساجد استان برگزار خواهد شد.

سبزه‌کار با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه فجر است، تصریح کرد: بسته‌های گوشت دو کیلویی در شش شهرستان خراسان‌جنوبی در دهه فجر توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه فقط در حوزه امامزادگان است، گفت: جشن 22 بهمن و نورافشانی در امامزادگان باقریه بیرجند و نهبندان و فردوس خواهیم داشت.

وی یادآور شد: دیدار با واقفان جدید از دیگر برنامه‌هاست؛ از ابتدای امسال تاکنون 89 واقف جدید در استان داشتیم که 20 مورد در بیرجند بوده است.

انتهای پیام
captcha