انقلاب اسلامی عملیاتی کردن نظریه مترقی ولایت‌فقیه را در معرض دید همه قرار داد
کد خبر: 4030172
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
امام جمعه کرمان:

انقلاب اسلامی عملیاتی کردن نظریه مترقی ولایت‌فقیه را در معرض دید همه قرار داد

امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: امام راحل نظریه مترقی ولایت فقیه را به بهترین وجه ممکن طرح کردند و انقلاب شکوهمند اسلامی عملیاتی کردن این طرح مترقی را در معرض دید همه قرار داد و امروز خیرات و برکات ولایت‌فقیه کاملا محسوس است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز اول بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان صبر را کلید پیروزی خواند و گفت: دستورات خداوند به پیامبر اسلام(ص) برای صبر در برابر نادانی افراد فقط مختص پیامبر نیست و برای همه‌ی ما است.

امام جمعه کرمان با اشاره به استغفار کردن افراد، به بیان شرایط استغفار پرداخت و گفت: اولین شرط استغفار، پشیمانی نسبت به گناهی است که انجام داده‌ایم و دومین شرط استغفار این است که عزم خود را جزم کنیم و دیگر گناه را تکرار نکنیم. شرط سوم استغفار، برگرداندن حق و جبران کردن رفتار بد است.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، به توصیه پیامبر(ص) در مورد قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: نقش حضرت فاطمه(س) بی‌نظیر است و قرآن نیز نوری است که موحدین را نورانی می‌کند و هر چه بیشتر به دستورات قرآن عمل کنیم، نورانی‌تر می‌شویم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اقدامات امام خمینی(ره) در خصوص تبیین ولایت‌فقیه، تصریح کرد: امام راحل در منظر علمای بزرگ، نظریه مترقی ولایت فقیه را به بهترین وجه ممکن طرح کردند و انقلاب شکوهمند اسلامی عملیاتی کردن این طرح مترقی را در یک تابلوی تمام نما در معرض دید همه قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: خیرات و برکات ولایت‌فقیه پس از انقلاب کاملا محسوس است و امروز ایران، در حوزه‌های مختلف استقلال را به معنای واقعی کلمه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه اگر خدشه‌ای وجود دارد به دلیل سهل‌انگاری عده‌ای است، افزود: استقلال سیاسی کشور از همان آغاز انقلاب تاکنون مثال زدنی است. امروز کشوری مقتدر و با منطق هستیم که خودمان حرف می‌‌زنیم و نگاهمان به ابرقدرت‌ها نیست.
 
امام جمعه کرمان ادامه داد: کشور ما امروز به برکت نیروهای مسلح مستقل و در صحنه است و ابرقدرت‌ها از قدرت نظامی ما هراس دارند. در استقلال فرهنگی نیز که مهمترین استقلال برای یک کشور است، به اندازه‌ای مبانی دینی ما قوی است که ضعف ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: در بخش استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که دولت جدید برای حل مشکلات اقتصادی تمام تلاش خود را به کار گرفته است و در راستای آن، دو اقدام برای رفع تحریم‌ها و به کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی را انجام می‌دهد.

امام جمعه کرمان به سیل در جنوب استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: از مسئولان اجرایی استان، سپاه و بسیج، گروه‌های جهادی و مردم که از همان ابتدا در صحنه حضور داشتند قدردانی می‌کنیم.

 

انتهای پیام
captcha