اقدامات سپاه ناحیه تویسرکان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 4029441
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

اقدامات سپاه ناحیه تویسرکان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه تحقق دولت اسلامی از مسیر حل مسائل کشور و مردم عملیاتی می‌شود و این جنبش حل مسئله به‌واسطه بسیج انجام خواهد شد، اقدامات سپاه ناحیه تویسرکان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب را در شهرستان تشریح کرد.

کامران کریمی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکانکامران کریمی، فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه تحقق دولت اسلامی از مسیر حل مسائل کشور و مردم عملیاتی می‌شود و این حل مسئله به‌واسطه بسیج انجام خواهد شد، گفت: سند راهبردی اعتلای بسیج براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته تا با اجرای آن زمینه شکل‌گیری تمدن نوین انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن‌ماه ۹۷ در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برای چهل سال دوم بیانیه‌ای صادر فرمودند، گفت: این بیانیه علاوه بر اینکه نگاهی به گذشته دارد نقشه راه آینده را به ما یاد داده است‌ که در فرازهای اولیه گام، قبل، اوایل و انقلاب 40 ساله با هم مقایسه می‌کند و در فرازهای پایانی هفت محور را به‌عنوان چراغ راه معرفی می‌کند.

کریمی با بیان اینکه سپاه پس از فرامین رهبر انقلاب سندی به نام سند راهبردی اعتلای بسیج را جهت تحقق فرامین سخنان رهبر معظم انقلاب تنظیم و در دستور کار قرار می‌دهد، هفت‌محور این بیانیه را تشریح کرد.

وی محور اول را علم و پژوهش برشمرد و گفت: در این راستا باید استعدادهای علمی، چهره‌ها و نیروهای نخبه را در سطح شهرستان شناسایی کنیم که خوشبختانه در شهرستان تویسرکان نخبگان خوبی در تمام زمینه‌ها هستند.

فرمانده سپاه تویسرکان با بیان اینکه در این زمینه دفتر حمایت از مبتکرین در استان در حال راه‌اندازی است، گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیشرفت‌های خوبی در حوزه علم و فناوری داشته‌ایم اما هنوز خیلی عقب هستیم.

وی محور دوم این بیانیه را نیز معنویت و اخلاق برشمرد و اظهار کرد: سپاه به جهت تحقق گام دوم انقلاب حلقه صالحین را تشکیل داده و در تمام روستاها و پایگاه‌ها، پای‌ کار آمدن تمام نیروهای انقلابی را ملاک قرار داده است.

کریمی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام رهبری که باید ۸ تا ۱۰ میلیون نفر نیروی مؤمن و پای کار در این طرح مشارکت کنند، متذکر شد: سهم شهرستان ما ۱۰ هزار نفر نیروی انقلابی است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان محور سوم بیانیه را اقتصاد کشور برشمرد و افزود: در سند راهبردی بر راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم‌یار تأکید شده است که در این راستا نیز تاکنون در تویسرکان ۷۲ صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده است.

کریمی اعتبار این صندوق‌ها را در شهرستان سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این اعتبار در حوزه‌های اشتغال‌زایی و عامل‌المنفعه استفاده خواهد شد.

وی افزود: اعتباراتی که در حوزه اشتغال‌زایی انجام شده است بیش از پنج میلیارد تومان است، از این‌رو با بانک‌های عامل قرارداد بسته شده و تأکید شده که این تسهیلات با تسهیل در پرداخت در اختیار مردم قرار گیرند.

کریمی ادامه داد: محور چهارم بیانیه عدالت و مبارزه با فساد است که گسترش خدمات اجتماعی در شورای تأمین با حضور فرماندار، دبیری سپاه و محوریت پایگاه‌ها انجام شده است که مشکلات به‌صورت محله‌محوری، پایگاه‌محوری و روستامحوری و از نزدیک از مردم شنیده و پیگیری شود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه قرار است عملکرد به مردم اطلاع‌رسانی شود، گفت: همچنین ۱۳۰ گروه جهادی جهت محرومیت‌زدایی در تویسرکان راه‌اندازی و درحال فعالیت است.

وی محور پنجم را استقلال و آزادی عنوان کرد و استقلال ملی را آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر جهان معنی کرد.

فرمانده ناحیه تویسرکان عزت ملی و مرزبندی با دشمن را بیانیه ششم برشمرد و گفت: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، گرامیداشت مناسبت‌ها جزو این بیانیه به‌شمار می‌رود که یادواره شهدا، دهه فجر و هفته دفاع مقدس از موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی همچنین محور هفتم بیانیه را سبک زندگی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ترویج الگوی پوششی، حجاب اسلامی و مبارزه با اعتیاد با تمرکز بر پیشگیری و درمان معتادین از محور هفتم بیانیه گام دوم به‌شمار می‌رود.

فرمانده سپاه نویسرکان در پایان اظهار کرد: در راستای محور هفتم اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است و محل اشتغال‌زایی بعد از فارغ شدن از اعتیاد باید به جد پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha