مادران شهدا ام‌البنین‌های عصرحاضر هستند
کد خبر: 4029115
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

مادران شهدا ام‌البنین‌های عصرحاضر هستند

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از مادران شهدا به عنوان ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی نام برد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، شامگاه 26 دی‌ماه در یادواره پنج شهیده منطقه ترشیز که همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، افزود: مادران شهدا جعبه اسرار زندگی شهدا و ناظر سیر تکاملی آن‌ها از بدو تولد تا رسیدن به اوج‌شان هستند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا مدیرانی عالی تربیت کردند که در همه عالم، زمین و زمان و در ارض و سما نامشان طنین‌انداز است، اظهار کرد: پدران و مادران شهدا تخصص‌شان تربیت شهیدانی مانند سلیمانی، فلاح هاشمیان، عاصمی و غیره است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر برخی مواقع به منازل والدین شهدا می‌رویم فقط صرف دادن لوح تقدیر نیست، بلکه به همسایگان می‌خواهیم بگوییم که این خانه خاص است.

وی با اشاره به اینکه نمونه مادران کربلا را در جنگ تحمیلی خود می‌بینیم که مانند شهدای کربلا ام‌البنین‌وار کار کردند، اظهار کرد: اگر مادران شهدا مشهور عالم شدند، به دلیل این است که همراه با فرزندشان شهید شدند.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس را مدیون مادران شهدا هستیم، گفت: ام‌البنین(س) الگویی برای تمامی مادران و همسران شهدا است. مادران شهدا همانند شهدایشان، با ایثار و از خودگذشتگی، ولایتمداری خود را به عرصه ظهور رساندند.

در ادامه این مراسم نیز محسن رزمی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با گرامیداشت یاد و خاطره 1215 شهید و پنج شهیده منطقه ترشیز گفت: مادران و همسران شهدا شاید همانند حضرت ام‌البنین در حادثه عاشورا حضور نداشتند، اما با تربیت شیرمردانی حماسه‌ها در کربلای ایران ایجاد نمودند.

وی افزود: مردانی که امروز افتخار همه ما هستند و دلیرانه در برابر تجاوز دشمن به خاک ایران اسلامی ایستادند به خاطر وجود مادرانی است که در تربیت فرزندانشان نقش ارزشمندی داشتند. اگر کسانی دنبال مکانی می‌گردند که نزدیک‌ترین مکان به شهدا باشد به منزل مادران شهید بروند، چرا که بدون شک نزدیک‌ترین فرد به شهید مادران شهیدان هستند.

انتهای پیام
captcha