اسوه‌های صبر و مقاومت در گیلان تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4029046
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

اسوه‌های صبر و مقاومت در گیلان تجلیل شدند + عکس

همزمان با شهادت حضرت ام‌البنین (س)، نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت با عنوان «ماندگاران صبور» برای تکریم مادران و همسران شهدا و جانبازان استان گیلان برگزار و از ۴۰ خانواده معظم شهید تجلیل شد.

تجلیل از ماندگاران صبور در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت با عنوان «ماندگاران صبور»، امروز ۲۶ دی‌ماه و همزمان با روز شهادت حضرت ام‌البنین(س)، با حضور استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استان و خانواده‌های معظم شهدا در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساختمان مرکزی بانک ملی استان گیلان برگزار شد.

در این مراسم زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان ضمن ابراز خیرمقدم، بیان کرد: امروز نهمین دوره نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت با عنوان «ماندگاران صبور» است که با دوره‌های گذشته متفاوت است. در این مراسم حضور استاندار گیلان نشان از توجه ایشان به خانواده معظم شهداست. امروز در این مراسم از 40 خانواده معظم شهید تجلیل می‌شود، اما در استان گیلان بیش از 2 هزار و پانصد مادر شهید در قید حیات و بیش از هزار و سیصد همسر شهید داریم که برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم.

رئیس کمیته زنان دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه کمیته زنان و دفاع مقدس در طول سال برنامه‌‌های متعددی را اجرا می‌کند، بیان کرد: هدف این است که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق آشنایی جوانان به‌ویژه دختران با مفاهیمی چون حیا، عفت، عشق، صبر و استقامت بازخوانی کنیم. در همین راستا مسابقه کتاب‌خوانی کتاب «دختر شینا» را به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی در گیلان برگزار کردیم که از استقبال خوبی همراه بود.

همچنین در ادامه فاطمه اصغری‌خواه، خواهر سردار شهید محمد اصغری‌خواه و همسر سردار شهید محمد علی حق بین، ضمن بیان خاطراتی، اظهار کرد: امروز سالروز وفات اسوه صبر و استقامت، حضرت ام‌البنین(س) است. باید دید که چه ارتباطی بین این مناسبت و نامگذاری این روز با نام تکریم مادارن و همسران شهداست. این بانوی گرانقدر همسر شهیدی معصوم چون حضرت علی(ع) است و مادر چهار شهید بزرگوار که در یک روز تقدیم درگاه الهی شدند. باید از این بانوی بزرگ بیاموزیم که برای ماندگاری در تاریخ باید ایثار کرد.

وی راز ماندگاری شهدا و خانواده شهدا را علاوه بر بندگی، ولایتمداری آنان دانست و اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه 157 سوره بقره بر خانواده‌های شهدا درود و سلام می‌فرستد. همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند، وقتی که در کنار خانواده‌های شهدا قرار می‌گیریم، از نفس قدسی شهدا می‌توانیم بهره‌مند شویم. باید یاد و خاطره تمام شهدای گرانقدر، شهدای دفاع مقدس، امنیت، سلامت، مدافع حرم و شهدای گمنام را گرامی بداریم.

گفتنی است؛ برگزاری این آئین از سوی کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان و همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان، دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر ارگانها بوده است.

انتهای پیام
captcha