جنبه مردمی برنامه‌های دهه فجر برجسته شود
کد خبر: 4028712
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جنبه مردمی برنامه‌های دهه فجر برجسته شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم برجسته شدن جنبه مردمی برنامه‌های دهه فجر، گفت: تطهیر رژیم سابق مشمئز‌کننده و از سر نادانی است.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، امروز، ۲۵ دی‌ماه در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی لرستان، اظهار کرد: همه نهادها، ادارات و سازمان‌ها برای گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آنچه در ۲۲ بهمن اتفاق افتاد خلق شکوه برای ایران، اسلام و عظمت نظام بود، افزود: در ۲۲ بهمن عظمت اسلام، شکوه ایران نمایان شد، عزت از دست رفته مسلمانان به جای خود بازگشت و احکام و آرمان‌های اسلامی در جامعه جاری و ساری شد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در ۲۲ بهمن ایران استقلال خود را بازیافت، نام ایران بر سر زبان‌ها افتاد و امروز در اوج عزت و اقتدار است، گفت: ۲۲ بهمن برای نظام اسلامی ایران به مثابه عید قربان، عید فطر غدیر است کمااینکه در راه انقلاب شهدای فراوانی تقدیم و قربانی شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ما همچنان باید آرمان‌های انقلاب را تداوم بخشیم، اضافه کرد: بخشی آرمان‌‌های انقلاب هنوز محقق نشده و ما در مسیر رسیدن است که از جمله این آرمان‌ها می‌توان به توسعه متوازن، عدالت اجتماعی و نفی تبعیض اشاره کرد.

امام‌جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن وحدت باید نمایان‌تر و عیان‌تر باشد چراکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن وحدت مردم است، گفت: از اهداف برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر جهاد تبیین است کمااینکه برنامه‌های با محوریت مسجد و مردم باشد، چراکه مساجد محل تبیین اصول انقلاب هستند.

شاهرخی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای اثرگذاری برنامه‌های دهه فجر، گفت: جشن دهه فجر جشن مردمی است ضمن اینکه ادارات باید مشارکت داشته باشند، اما جنبه مردمی برنامه‌های دهه فجر برجسته شود و هر اداره و نهادی بخشی از برنامه‌ها را به مردم واگذار کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سال‌های قبل کلیپ‌هایی از نقش مردم لرستان دوران انقلاب پخش می‌شد که نشان از ایستادگی مردم در مقابل گاردی‌های رژیم پهلوی بود، بیان کرد: بازخوانی نقش بزرگان استان و شاخصه‌هایی که ایران را در منطقه متمایز می‌کند مورد توجه صدا و سیما باشد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن سال گذشته نوبخت، معاون رئیس‌جمهور سابق تخصیص ۱۴۵۰ میلیارد تومان به لرستان را قول داد و باید این تخصیص‌ها از سوی استانداری پیگیری شود، اظهار کرد: پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان است کمااینکه به هر میزان که مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان به سمت اجرایی شدن رفت توسط رسانه‌ها منعکس شود.

امام‌جمعه خرم‎آباد با تأکید بر لزوم توجه به کمک‌های معیشتی، محرومیت‌زدایی و کودکان کار در دهه فجر، گفت: تطهیر رژیم سابق مشمئزکننده و از سر نادانی است که گاهی منافقان و دشمنان و عده‌ای از سر غفلت مطالبی را بیان می‌کنند که باید در قالب هنر به این دست کارها پاسخ داده شود.

شاهرخی افزود: ستاد نماز جمعه در خدمت ستاد دهه فجر است و ائمه جمعه هم در میدان حضور دارند از طرفی با دستگاه‌هایی که به تعهدات خود عمل نکنند طبق قانون برخورد می‌شود.

محمد ابدالی‌پور، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و  مساجد استان لرستان نیز در این نشست، با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روشنگری و بصیرت‌افزایی است، به نقش محوری مساجد در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحملی اشاره کرد و گفت: امروز مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در روشنگری و بصیرت‌افزایی  دارند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های مسجدمحور بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می‌شود از ظرفیت‌های مهمی چون برنامه‌های فرهنگی، هنری و فضای مجازی برای تبیین آرمان انقلاب اسلامی بهره گرفته شود.

ابدالی‎پور با اشاره به اهمیت بیان دستاورهای انقلاب اسلامی در طول دهه فجر انقلاب برای مردم، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی متعددی که باید از فرصت دهه فجر برای بازگو شدن این دستاوردها بهره گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای برگزاری هرچه بهتر جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد، اظهار کرد: تلاش می‌شود در ایام‌‌الله دهه فجر جانفشانی و بصیرت مردم در پیروزی از انقلاب، دوران دفاع مقدس و پاسداشت آرمان‌های انقلاب در مساجد و محلات بازگو شود.

انتهای پیام
captcha