حضرت زهرا(س) الگوی تمام اعصار است
کد خبر: 4028408
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

حضرت زهرا(س) الگوی تمام اعصار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جهرم با بیان اینکه صدیقه کبری (س) برترین بانوی عالم هستی است، گفت: حضرت زهرا(س) یک الگوی فراگیر و مطلق است که به شهر، دیار و زمان خاصی بستگی ندارد و الگوی همه قرون و اعصار است.

نسرین زارعی، فرمانداری جهرم به گزارش ایکنا از فارس، نسرین زارعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جهرم امروز، ۲۳ دی‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر این شهرستان، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی برای تمام انسان‌ها دانست و گفت: یکی از وظایف شیعیان الگوپذیری و پیروی از سیره حضرت زهرا(س) است.

وی به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بیان کرد: ابعاد شخصیتی و اخلاقی ایشان چنان گسترده و دریای فضایل است که تنها در سایه تامل و ژرف‌نگری می‌توان به آن پی برد. این شخصیت بزرگوار همواره مورد توجه ویژه پیامبر اکرم(ص) بوده است.

زارعی با بیان اینکه صدیقه کبری (س) برترین بانوی عالم هستی است، گفت: حضرت زهرا(س) یک الگوی فراگیر و مطلق است که به شهر، دیار و زمان خاصی بستگی ندارد و الگوی همه قرون و اعصار است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) زنان مسلمان در زندگی شخصی و اجتماعی و خانوادگی خود باید زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را از نظر خردمندی و عقل و معرفت الگو و سرمشق قرار دهند.

معاون فرماندار جهرم تأکید کرد: بانوان همچنین از بُعد عبادت، مجاهدت، حضور در صحنه تصمیم‌گیری‌های عظیم اجتماعی، خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند صالح از زهرا اطهر پیروی کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سردار سلیمانی را یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموزی عنوان کرد که بشر را به طرف کمال و هدف هدایت می کند و در این مکتب به تمام جوانب نیازهای بشری اعم از دنیایی، اخروی، جسمی، روحی، عقلی، احساسی و عاطفی فرد و اجتماعی توجه شده است که الهام گرفته از مکتب اسلام، مکتب امام حسین (ع) و مکتب امام خمینی(ره) است.

زارعی در ادامه از اجرای برنامه‌های مختلف ویژه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در جهرم خبر داد و اظهار کرد: در این هفته  برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشن بزرگ کوثر، همایش صنایع دستی بانوان، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شاهد و ایثارگر، دیدار بانوان با امام جمعه، تجلیل از بانوان شاغل ادارات، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به ‌ویژه شهیده معصومه زارعیان و... توسط حوزه بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان جهرم و همکاری بانوان در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

معاون فرماندار جهرم در پایان از همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد خواست تا با هماهنگی و تعامل به منظور اجرای برنامه‌های متناسب با این ایام برای الگوسازی سیده فاطمی و مکتب شهید سلیمانی که از روز بصیرت آغاز و تا پایان هفته زن و بزرگداشت مقام مادر ادامه خواهد داشت اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha