راهیابی 12 کانون مساجد کردستان به مرحله کشوری سومین رویداد ملی فهما
کد خبر: 4027697
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

راهیابی 12 کانون مساجد کردستان به مرحله کشوری سومین رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از راهیابی 12 کانون مساجد کردستان به مرحله کشوری سومین رویداد ملی فهما خبر داد و گفت: 381 کانون مساجد استان توانستند فعالیت‌های خود را در بستر سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

نشست ارزیابی کانون‌های مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، 20 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: سومین رویداد ملی فهما از ۱۶ مردادماه سال جاری همزمان با سراسر کشور بین کانون‌های مساجد استان کردستان آغاز شد.

وی افزود: در مدت زمان ثبت این فعالیت‌ها که تا ۳۰ آذرماه ادامه داشت، 381 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان توانستند فعالیت‌های خود را در بستر سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان بیان کرد: بعد از اتمام زمان ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، داوری‌ها در ابتدا در سطح ملی برگزار شد و 30 کانون فعال کردستان با کسب امتیاز بالای 10 هزار برای انتخاب کانون‌های برگزیده هر رواق به ستاد فهما استان کردستان معرفی شدند.

وی افزود: در همین راستا ارزیابی مرحله استاني فعاليت‌های کانون‎‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در سومين رويداد فهما نیز یکشنبه، 19 دی با حضور مدیر ستاد، کارشناسان استاني و ناظر ستاد کشوری برگزار شد و پس از آن 12 کانون منتخب جواز شرکت در مرحله کشوری این رویداد ملی را از آن خود کردند.

گلباغی بیان کرد: سومین رویداد ملی «فهما» در قالب ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سامانه «بچه‌های مسجد» با شعار «به توان مردم» برگزار شد که در این رویداد، برنامه‌های اجرایی شده در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فناوری، فیلم، نمایش، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی به ثبت رسید.

وی افزود: رویداد ملی فهما یک حرکت ارزشمند در راستای شناسایی و کشف استعدادهای بچه‌های مسجدی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری است و می‌توان از این ظرفیت برای تسریع در کشف استعداد بچه‌های مسجدی استفاده کرد که شناسایی چهره‌های برجسته قرآنی، گسترده شدن فعالیت بین بچه‌های مسجدی و ایجاد شوق و شور بین جوانان مسجدی از جمله این دستاوردها بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان یادآور شد: کانون‌های منتخب هر رواق که به مرحله کشوری معرفی شده‌اند تا ۲۴ دی‌ماه فرصت خواهند داشت تا با بارگذاری مستندات در رشته معرفی شده به رقابت با کانون‌های راه یافته از سایر استان‌ها بپردازند.

انتهای پیام
captcha