احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد
کد خبر: 4027454
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، یکی از مهم‌ترین برنامه این سازمان را احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات با محوریت مساجد اعلام کرد که از بهمن‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهرداری شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مصطفی مشفقیان، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 19 دی در نشست با دبیران مجامع تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس گفت: اجرای برش شیراز در نقشه مهندسی فرهنگی مهم‌ترین رویکرد در برنامه‌های سازمان فرهنگی است و چنانچه این رویکرد در سایر نهادهای متولی فرهنگی شکل بگیرد شاهد تحول در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که نگاه شهرداری به عرصه فرهنگ دگرگون شود و از نگاه درآمدزایی فاصله بگیرد چون نگاه درآمدزایی آفت کار فرهنگی است و اگر این نگاه اصلاح نشود نمی‌توانیم به درستی از ظرفیت جوانان و گروه‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

مشفقیان بیان کرد: شیراز نخستین شهر در ایران است که سیستم یکپارچه بلندگوهای پخش اذان به طول ۶۸ کیلومتر در معابر و میادین اصلی آن با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامي استان را اجرا خواهد کرد که قرارداد این کار منعقد شده و فاز نخست آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شهردار شیراز ضمن اعلام اینکه در ایام فاطمیه ۱۲۳ موکب از سازمان فرهنگی خدمات گرفتند و تلاش کردیم به گروه‌های مردمی میدان دهیم، افزود: احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات با محوریت مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی در سال ۱۴۰۱ است. این برنامه از بهمن‌ماه شروع می‌شود و طرح آن در سطوح مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی دولت قرآن گفت: برگزاری محفل تلاوت و تفسیر قرآن در آرامگاه حافظیه برنامه‌ریزی شده و در حاشیه آن با برگزاری نمایشگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری تلاش در جذب هر چه بیشتر شهروندان داریم. همچنین محافل تلاوت قرآن نیز برای نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha