دشمن برای تغییر هویت ایران اسلامی تلاش می‌کند
کد خبر: 4026925
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

دشمن برای تغییر هویت ایران اسلامی تلاش می‌کند

امام جمعه یزد گفت: دشمن در تلاش است به عنوان یک خط مشی درازمدت برای تغییر هویت ایران اسلامی از نفوذ استفاده کند که مردم و مسئولان باید در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند.

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 17 دی ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: ائمه ما از جمله امام سجاد(ع) به عبادات طولانی شهرت دارند و این سیره ائمه در زندگی بوده و حضرت زهرا(س) را نیز به این اسم نامیده‌اند زیرا ایشان وقتی در محراب عبادت می‌ایستاد، آنچنان دل به خدا می‌داد که از خود بی‌خود می‌شد و نوری از آن نماز به آسمان‌ها می‌رفت و بر همین اساس او را فاطمه نامیدند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) اینقدر به نماز می‌ایستاد که پاهای آن حضرت ورم می‌کرد و آنقدر در نماز متوجه خدا بود که نفسش به شماره می‌افتاد. اگر ما پیروان آن حضرات هستیم، نباید کاری کنیم که از این سعادت دور شویم و باید به فرزندان خود خدمت کنیم و آنها را در مسیر خدا قرار دهیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب با زحمات بسیار و با عنایات خداوند متعال به دست آمده است، افزود: در 19 دی سال 56 مردم قم یکپارچه در پاسخ به توهین روزنامه به امام خمینی(ره) به میدان آمدند. آن زمان گمان می‌کردند که می‌توانند مردم را فریب دهند اما مردم به میدان آمدند و اقدام کردند و این انقلاب پا گرفت و یزدی‌ها هم به دنبال همین توهین‌ها و چهلم مردم تبریز به میدان آمدند و نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما نسبت به انقلاب بی‌توجه باشیم و این بصیرت را از بین ببرد و ایمان ما را با فضاسازی‌های خود کمرنگ کند و با القا مسائل نا امید کننده، ما را به سمت فراموشی انقلاب و آرمان‌های آن سوق دهد.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: ما در مسیر پیشبرد انقلاب سختی‌ها و توطئه‌های بسیاری داشتیم و در همه ابعاد تحت فشار دشمن بودیم اما چون مردمی با بصیرت و ولایی داریم، خداوند متعال نیز کمک کرد و این انقلاب حفظ شد اما دشمن از درهای دیگری در حال وارد شدن است. بزرگنمایی و سیاه نمایی، خارج کردن جوانان از مسیر با استفاده از افراد سست عنصر از مواردی است که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است.

ناصری تصریح کرد: دشمن در صدد نا امید کردن مردم نسبت به انقلاب است و تلاش می‌کند اقدامات انجام شده را ندیده بگیرد اما بدانید که حفظ انقلاب و حفظ دین از وظایف دینی و شرعی و سیاسی و یک امر دینی الهی است.

وی از مردم خواست تا دقیق، بیدار، دشمن شناس باشند و توطئه‌های دشمن را درک کنند و مانند همیشه در صدد خنثی‌سازی آن برآیند و در این مسیر گوش به فرمان ولی‌فقیه باشند و مراقب توطئه‌های ریز و انحرافی دشمن نیز باشند.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: دشمن در تلاش است به عنوان یک خط مشی درازمدت برای تغییر هویت ایران اسلامی از نفوذ استفاده کند که باید همگان مراقب باشند و امیدوارم مسئولان و دولتمردان تلاش‌های خود را بیشتر کنند و با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات فرزندان این جامعه را در بستر فضای مجازی سالم‌تری قرار دهند.

وی درباره معیشت مردم و نحوه قیمت گذاری‌ها نیز بیان کرد: متأسفانه تولیدکنندگان و تجار ما به سود کم قانع نیستند و با سودهای بالایی که می‌خواهند، قیمت گذاری‌های غیرمنطقی و ناعادلانه انجام می‌دهند و این رویه باید ساماندهی شود و لازم است دولت گروهی را برای این منظور تعیین کند تا برای اجناس و کالاها سود منطقی در نظر گیرند.

ناصری همچنین بر لزوم خودکفا شدن در زمینه خوراک دام تأکید کرد و گفت: کشور ما ظرفیت تولید محصولات کشاورزی از جمله خوراک دام را دارد و باید با یک برنامه ضرب الاجل در این زمینه به خودکفایی برسیم تا نرخ مرغ و گوشت و لبنیات مردم دائم متاثر از این موضوع نباشد.

انتهای پیام
captcha