تحول‌آفرینی شهدا در جامعه / پیام تمام شهیدان مقاومت است
کد خبر: 4026561
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
رضایی مطرح کرد:

تحول‌آفرینی شهدا در جامعه / پیام تمام شهیدان مقاومت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر شهیدی که می‌آید در جامعه تحول ایجاد می‌کند، گفت: شهدا و خون آن‌ها بود که جنگ تحمیلی، دفاع از حرم‌ها و غیره را به پیروزی رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 15 دی‌ماه در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یادواره ۴۶۰۰ شهید ولایتمدار شیراز که در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که در راه خداوند کشته شدند مرده نیستند و نپندارید اینان مردگانند بلکه این‌ها زنده‌اند و در پیشگاه خداوند رزق وروزی می‌خورند.

 وی با یادآوری مسائلی که شهید مطهری درباره شهید و شهادت در کتاب حیات اخروی بیان کرده است، گفت: یکی از این موارد خون شهیدان است، خون شهید اثر می‌گذارد و این خون شهدا بود که انقلاب را به پیروزی رساند. شهدای دفاع مقدس این جنگ را اداره کردند و مردم هم در صحنه بودند. هر شهیدی که می‌آمد تحول در جامعه به وجود می‌آورد.

رضایی با تأکید بر اینکه شهدا و خون آن‌ها بود که جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند، بیان کرد: مدافعان حرم کاری با دشمنان کردند که مجبور شدند سوریه را رها کردند و به فضل خدا هفته گذشته اولین کاروان مسافران ایرانی بعد از 10 سال به زیارت حضرت زینب(س) حضرت رقیه(س) رفتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کسانی که در مسیر پایمال کردن خون شهید قدم برمی‌دارند و بی‌احترامی به خون شهید و شبهه‌افکنی برای شهدا کنند، افزود: برخی‌ها نسبت به شهدای مدافع حرم اهانت می‌کردند و می‌گفتند این‌ها دنبال چه هستند در صورتی که شهدای مدافع حرم مظلومانه تشییع جنازه می‌شدند. حتی در اوایل  بعضی مواقع گفته نمی‌شد این‌ها در سوریه شهید شدند و مظلومانه تشییع می‌شدند.

وی با بیان اینکه خون شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت، مدافع امنیت و شهدای جنگ و جبهه و انقلاب عزت دارد، گفت: اگر مسئولان و همه مردم پایبند به خون شهدا نباشند، خسارت می‌بینیم و متأسفانه در زمانی بعضی از دولت‌های ما جسارت به خون شهدا کردند.

رضایی یادآور شد: وقتی شهیدان گمنام را می‌بردند تا در دانشگاه‌ها تشیع جنازه و خاک بسپردند و خود دانشگاه‌ها طلب می‌کردند که آن‌ها را دفن کنید زیرا باعث برکت کار و عزت و اقتدار ماست، وزیر علوم یکی از دولت‌های گذشته گفت مگر دانشگاه‌ها قبرستان هستند که می‌خواهید این‌ها را دفن کنید. این حرف اوج بی‌غیرتی است. این کشور هرچه دارد مربوط به عزت شهداست و اگر امثال این مسئولان به پست و مقامی رسیدند به خاطر عزت و ایثار شهداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کار تحقیقاتی که روی وصیت‌نامه شهدا صورت گرفته است، گفت: در بیشتر از ۹۷ درصد از وصیت‌نامه شهدا این جمله نهفته شده است که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد و حدود بین ۸۰ تا ۹۰ درصد می‌گویند به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند باشید تا به حق شهدا و خون شهدا جسارتی در کشور صورت نگیرد.

وی با تصریح اینکه در ۸۰ تا ۹۰ درصد وصیت‌نامه شهدا می‌گوید در مقابله با استکبار را هیچوقت عقب‌نشینی نکنید و با همه توان خود بایستید و با دشمن سازش‌کاری ممنوع است، افزود: آیا این پیام را دولت‌های گذشته گرفتند؟ خیر، بنایشان این نبود. این‌ها حرمت ندارند و اگر کسی حق شهدا را پایمال کند هیچ حرمتی ندارد چه عمامه به سر باشد چه فارغ‌التحصیل دانشگاه. ما هر چه داریم از شهدا داریم و ما و این مملکت مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم.

رضایی با یادآوری اینکه اگر حاج قاسم سلیمانی نبود امنیت کشور ما امروز تضمین نمی‌شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر داعشی‌ها بودند و امثال حاج قاسم برای مقابله با آن حرکت نکرده بودند و از زندگی خود نگذشته بودند و آرامش خود را صرف آرامش مردم نکرده بودند، آرامشی وجود نداشت و اگر این‌ها نبودند داعشی‌ها می‌آمدند با ما در کشورمان می‌جنگیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح اینکه هرچه عزت داریم برای اسلام، ولایت فقیه و شهدا است، گفت: آفردی می‌گفت عزت ما مال برجام است، در صورتی که ذلت ما و بی احترامی به این مملکت مال برجام بود.

انتهای پیام
captcha