حرکت دسته‌جات سوگواری فاطمی به سمت حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4026549
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
در شیراز انجام می‌شود؛

حرکت دسته‌جات سوگواری فاطمی به سمت حرم شاهچراغ(ع)

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از حرکت دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری هیئات مذهبی از چندین مسیر در شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.

دسته‌جات عزداری، سوگواری فاطمی، حرم شاهچراغ(ع)رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) گفت: مراسم سوگواری فاطمی به همت هیئات مذهبی در تمام نقاط استان فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی این ایام علاوه بر برپایی سوگواری‌ها توسط هیئات مذهبی یکسری مواکب هم در سطح شهرها و نقاط مختلف استان برپا شده است، افزود: در شهر مقدس شیراز نیز به یاری خدا حرکت دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری هیئات مذهبی را به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهیم داشت.

محمدیان بیان کرد: تجمع سوگواران فاطمی فردا پنج‌شنبه، 16 دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ساعت 10 صبح در بخش آقایان در مرکز فاطمیه و بخش بانوان در آرامگاه نور شیراز انجام خواهد شد و بعد از آن سوگواران فاطمی در ساعت 10:30 به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حرکت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همچنین حرکت دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری هیئات مذهبی از خیابان قاآنی شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) انجام خواهد شد و در نهایت سوگواران به صورت یکپارچه و متحد در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عزداری خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: مراسم سوگواری فاطمی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا نماز ظهر و عصر ادامه خواهد داشت و بعد از اقامه نماز نیز آیت‌الله شب‌زنده دار از فقهای شورای نگهبان در این حرم مطهر سخنرانی خواهد کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با یادآوری اینکه این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد، از عموم مردم متدین و ولایتمدار شیراز جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha