شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی(ره) نعمت ولایت را به درستی شناختند
کد خبر: 4026463
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی(ره) نعمت ولایت را به درستی شناختند

امام جمعه موقت تهران شناخت نعمت ولایت فقیه را یکی از شاخصه‌های شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی(ره) برشمرد و افزود: این دو بزرگوار عمر خود را صرف اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی کردند و با تمام وجود در مسیر اعتلای نعمت ولایت بودند.

شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی(ره) نعمت ولایت فقیه را به درستی شناختندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از روابط‌عمومی حوزه‌علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران با اشاره به بخشی از سوره مبارکه «حمد»، که انسان صراط مستقیم را، در مقابل دو جریان انحرافی ضالین و مغضوبین از خداوند طلب می‌کند؛ گفت: مسئله شناخت صحیح از زمان، و قرار گرفتن در مقام شکر برای هر انسانی ضروری است، لذا انسان همواره باید برای کفران نعمت و ناشکری‌ها، از درگاه خداوند استغفار کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اينکه ضالین و مغضوبین کسانی هستند که کفر‌ان‌نعمت می‌کنند، افزود: نعمت وقتی مستقر می‌شود که شکر تحقق یابد، پس درخواست صراط مستقیم از خداوند، قرار گرفتن در مقام شکر می‌باشد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امنیت امروز در جامعه به برکت انقلاب اسلامی و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است، بیان کرد: مردم باید قدر این نظام و انقلاب را دانسته، چرا که وجه مشترک تمامی شهدا این بود که قدر این نعمت را دانستند و با درک صحیح از این نعمت، خون پاک خود را در راه نظام و انقلاب نثار کردند.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: شهید سلیمانی یکی از افرادی بود که علاوه بر درک صحیحی از نعمت نظام و انقلاب، همیشه در صراط مستقیم بود و به گفته خود، زندگی شهیدانه داشت.

وی با اشاره به آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيه فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» شهید سلیمانی را مصداق این آیه معرفی کرد و افزود: مومن، یا شهید می‌شود و یا منتظر شهادت است، شهید سلیمانی در طول زندگی خود به مدت طولانی منتظر شهادت بود، و در آخر هم، عمر گرانبهای ایشان ختم به شهادت شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به بیان ویژگی‌های اخلاقی حاج قاسم پرداخت و تصریح کرد: شهید سلیمانی بدون تکلف در مقام تحرک میدانی بود، و از نظرات همه کسانی که حتی دیدگاه متفاوتی با او داشتند، بهره می‌جست و از هر فردی که توانایی حل کوچکترین مشکل را داشت، کمک می‌گرفت.

حاج علی‌اکبری اضافه کرد: این شهید بزرگوار تحمل بسیار بالایی در حفظ اسرار داشت، که این یکی از نشانه‌‌های سعه صدر وی بود.

امام جمعه موقت تهران در این مراسم ضمن اشاره به اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی(ره) بیان کرد: ایشان با وجود بار علمی بالایی که داشتند، در مقام زهد و تواضع بسیار برجسته بودند، و همچنین بارها در مقام دفاع از ولایت، از خود آبرو گذاشتند.

وی شناخت نعمت ولایت فقیه را یکی از شاخصه‌های شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی(ره) برشمرد و افزود: این دو بزرگوار عمر خود را صرف اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی کردند و با تمام وجود در مسیر اعتلای نعمت ولایت بودند.

حاج علی اکبری با اشاره به آیه «اعْمَلُوا آلَ دَاوُودَ شُكْرًا وَقَلِيلٌ مِنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ» گفت: شهید سلیمانی و علامه مصباح‌یزدی(ره) با شکرگزاری از مقام شاکر بودن گذشتند و در جایگاه شکور قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha