حفظ حرمت بیماران؛ اولویت مهم مجموعه سلامت فارس
کد خبر: 4026239
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

حفظ حرمت بیماران؛ اولویت مهم مجموعه سلامت فارس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه مجموعه سلامت باید در حوزه درمان، آموزش و پژوهش، نیت خود را با یاد خدا و موازین شرعی منطبق کند، حفظ حرمت بیماران را از اولویت‌های مهم مجموعه سلامت در مراکز ارائه خدمت برشمرد.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 14 دی‌ماه در نشست شورای انطباق دانشگاه با بیان اینکه تلاش و نیت مسئولان مجموعه سلامت فارس، گام برداشتن برای رضای خداوند و خدمت به مردم است، بر تلاش برای حفظ حرمت بیماران تأکید کرد.

وی، نشست شورای انطباق دانشگاه را از مهم‌ترین نشست‌‌های دانشگاه دانست که با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار در راستای اقدامات لازم برای حفظ حریم بیماران در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

حسینی با تأکید بر اینکه مجموعه سلامت باید در حوزه درمان، آموزش و پژوهش، نیت خود را با یاد خدا و موازین شرعی منطبق کند و آن را در تکریم ارباب رجوع و مراجعان به مراکز بهداشت و درمان به کار ببندد، افزود: پوشش، رفتار و سخن گفتن ما نیز باید طبق اصول اخلاقی و مطابق با قوانین شرعی باشد.

وی یکی از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه را تکریم ارباب رجوع، مراجعان و بیماران عنوان کرد و با تکیه بر اصول اخلاق پزشکی، حفظ حرمت بیماران را از اولویت‌های مهم مجموعه سلامت در مراکز ارائه خدمت برشمرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اهمیت موضوع اجرای مصوبه‌های حوزه قانون انطباق با موازین شرعی در دانشگاه، از اعضای این نشست خواست تا برگزاری ماهانه این نشست در دستور کار قرار گیرد.

مهتاب معمارپور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که به بیان روند اجرای مصوبه‌ها و عنوان‌های پیشنهادی طرح‌های پژوهشی در حوزه قانون انطباق با موازین شرعی پرداخت.

طاهره گشتاسبی، سرپرست مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست پیرامون اقداماتی که در راستای اجرای طرح انطباق در بیمارستان‌های شیراز انجام شده است، توضیحاتی ارائه داد.

تصمیم‌گیری در زمینه اصول انطباق و موازین شرعی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی نیز دیگر بخش این نشست بود که با حضور نماینده رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز، انجام شد.

دیگر اعضای این شورا نیز در مورد مصوبه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درباره مقررات قانون انطباق به تبادل نظر پرداختند و گزارشی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این شورا ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha