شهادت سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از حیات اوست
کد خبر: 4025863
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح:

شهادت سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از حیات اوست

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حاج قاسم مزد سال‌ها مجاهدت و رشادت خود را با شهادت گرفت و به یک مکتب تبدیل شد، گفت: شهادت سلیمانی برای دشمنان، خطرناک‌تر از حیات او خواهد بود.

حسینی مطلق رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از البرز، سردار بهرام حسینی‌مطلق، رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز، 13 دی‌ماه در اجتماع سلیمانی‌ها که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در جهت بزرگداشت سردار دل‌ها و زنده‌ نگه‌ داشتن مکتب او هر آنچه که در توان داریم را به‌کار گیریم.

وی گفت: زحمات سردار سلیمانی در طول حدود سه دهه پس از دفاع مقدس در امتداد دفاع مقدس بود و عملا در دفاع از جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش مضاعف کرد. شاید اشتباه باشد که بگوییم دفاع مقدس هشت سال بود؛ جنگ تحمیلی هشت سال بود اما دفاع مقدس، پیش از جنگ نیز وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد اما با جغرافیا، منطقه و روش متفاوت.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح مطرح کرد: می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت دفاع مقدس، دوره فرماندهی سردار قاسم سلیمانی بر محور مقاومت بود. وی در آن مسیر اهدافی را دنبال می کرد که توانست به خوبی به آن‌ها جامه عمل بپوشاند. دشمن ما را رها نکرده بود اما سردار سلیمانی، تهدیدها را از مرزهای کشور دور و محور مقاومت را تقویت کرد. وی به‌عنوان نماینده و بازوی توانمند جمهوری اسلامی در منطقه اقدامات مهمی را انجام داد.

حسینی‌مطلق نتیجه زحمات و اقدامات حاج قاسم را حاکم‌ شدن امنیت و آرامش بر کشور و برقرار شدن ثبات و امنیت در منطقه دانست و با اشاره به اینکه جغرافیای منطقه، صحنه رویارویی رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت بود، بیان کرد: به همت سردار سلیمانی و یارانش، خاورمیانه متمایل به جمهوری اسلامی ایران و علاقه‌مند به محور مقاومت شد.

به گفته وی یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی، ظرفیت‌سازی بود. وی از هیچ همه چیز می‌ساخت و با تعداد انگشت‌شماری از یارانش به یاری جبهه مقاومت می‌شتافت. جبهه مقاومت پیش از حاج قاسم نیز وجود داشت اما در زمان فرماندهی او متحول و ظرفیت‌های جدیدی به ظرفیت‌های اسلام و انقلاب و نظام افزوده شد. زمانی که سردار د‌ل‌ها وارد معرکه سوریه شد، با یک برآورد نظامی دریافت که مقابله با اقدامات دشمنان و خنثی‌سازی آن‌ها نیازمند توان و امکانات و تجهیزات بسیار است.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح افزود: در چنین شرایطی، حاج قاسم به ظرفیت‌های پنهان منطقه روی آورد و جوانان علاقه‌مند را سازماندهی کرد، بخشی از ظرفیت‌های کشورهای منطقه را نیز به‌کار گرفت و مدل جدیدی از عملیات مرکب را سازماندهی کرد و الگوی جدیدی را ابداع کرد. وی به‌گونه‌ای ظرفیت‌ها را سازماندهی کرد که هر جا نیاز باشد، همه با یک هدف واحد که اعتلای ارزش‌های نظام و انقلاب است، پای کار می‌آیند.

این مسئول بیان کرد: در دوران کنونی، شهید مدافع حرم به یک برند و ارزش تبدیل شده است. امروز حرم اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آسیب ببیند، همه حرم‌ها آسیب خواهند دید. سردار سرافراز سپاه اسلام با ظرفیت‌آفرینی و فرماندهی مقتدرانه، تهدید را از جمهوری اسلامی دور کرد، طراحی دشمنان را برهم زد و اجازه نداد شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که هدف آن‌ها بود، بلکه آن‌طور شد که جمهوری اسلامی می‌خواست.

وی بازگشت ثبات و امنیت به کشورهای هم‌پیمان با ما را یکی از دیگر از اهداف حاج قاسم برشمرد و اذعان کرد: اکنون سوریه به یک کشور باثبات تبدیل شده است، حاج قاسم همیشه می‌گفت باید قدردان حکیمی باشیم که سکان هدایت جمهوری اسلامی را در دست دارد. تدبیر اصلی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می‌گرفت اما سردار سلیمانی بسیار مبتکرانه و خلاقانه و به شیوه‌های مناسب و مطلوب آن را اجرا می‌کرد.

حسینی مطلق با بیان اینکه حاج قاسم قاعده‌ای را پیاده کرد و به اثبات رساند که پیروزی ارتش‌های کوچک و مردمی بر ارتش‌های مدرن و پرهزینه امکان‌پذیر است، افزود: شهادت سردار سلیمانی برای دشمنان بسیار خطرناک‌تر از حیات اوست تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «شهادت او زنده بودن انقلاب ما را به رخ دنیا کشید»، با شهادت این سرباز بی‌ادعای وطن، دیدید که چه شور و هیجانی در کشور و منطقه ایجاد شد و ده‌ها میلیون نفر از طیف‌های مختلفی اعم از پیر و جوان، باحجاب و کم‌حجاب، شیعه، سنی، ایرانی و خارج از سراسر دنیا در مراسم تشییع پیکر او شرکت و به وی ادای دین کردند.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حاج قاسم مزد سال‌ها مجاهدت و رشادت خود را با شهادت گرفت و به یک مکتب تبدیل شد، اظهار کرد: به گفته دوستان نزدیک سردار سلیمانی، او دوست داشت در عراق شهید شود و سرانجام نیز به آرزوی خود رسید و نحوه شهادتش تداعی‌گر شهادت حضرت ابوالفضل(ع) بود.

انتهای پیام
captcha