دریافت دُز سوم واکسن کرونا؛ راهکار نجات‌بخش در برابر اُمیکرون
کد خبر: 4025855
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

دریافت دُز سوم واکسن کرونا؛ راهکار نجات‌بخش در برابر اُمیکرون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، راهکار نجات‌بخش برای مقابله با اُمیکرون را دریافت دُز سوم واکسن، در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 13 دی در چهارصد و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، راهکار نجات‌بخش برای مقابله با اُمیکرون را دریافت دُز سوم واکسن، در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و گفت: سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون می‌تواند هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به رعایت بهداشت را به یک بحران بزرگ تبدیل کند.

وی، مهم‌ترین تاکید دست‌اندرکاران مجموعه سلامت در شرایط کنونی را توجه جدی به توصیه‌های پیشگیرانه، به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از هرگونه دورهمی و تجمعات عنوان کرد و از عموم مردم استان خواست تا با مشارکت در این فرآیند، حامی سلامت خود و اطرافیان باشند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شرایط کنونی لازم است ایمنی خود را با دریافت هر سه دز واکسن در بازه‌های زمانی اعلام شده تکمیل کرده و بتوانیم سطح ایمنی عمومی در جامعه را افزایش دهیم.

حسینی در ادامه این نشست با اشاره به آمادگی مجموعه سلامت استان، به بررسی آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در مناطق مختلف استان و وضعیت بیماران پرداخت و با تأکید بر اینکه مدیریت سویه جدید کرونا نیاز به همدلی و همراهی مردم دارد، یادآور شد: امیکرون گونه‌ای جهش یافته از کرونا است که مقابله با آن به هوشمندی و سطح بالاتری از ایمنی در جامعه نیاز دارد.

وی از افراد علامت دار و مشکوک به بیماری خواست تا در صورت بروز علائم، هر چه سریع‌تر به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و یا پزشک خانواده خود مراجعه و از خوددرمانی پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: واکسن جایگزینی برای ماسک نیست و باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود تا ایمن‌سازی جامعه تکمیل و از انتشار این بیماری جلوگیری شود.

حسینی در ادامه به پیگیری روند واکسیناسیون در استان، نحوه فعالیت بخش‌های عادی و ویژه کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان، آمار نمونه‌گیری‌های تشخیصی در استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، نحوه فعالیت این مراکز و آمارهای کشوری و بین‌المللی در خصوص این بیماری پرداخت.

همچنین ارائه گزارش‌های مربوط به آخرین روند اجرایی شدن مصوبات پیشین این ستاد، اقدامات مقابله با کرونا در بخش‌های مختلف مجموعه سلامت استان، روند فعالیت مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های واکسیناسیون و مراکز تشخیصی و نمونه‌گیری، از سوی اعضای ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، دیگر محور نشست امروز این نشست بود.

انتهای پیام
captcha