برپایی ۲۰۰۰ مراسم عزاداری از محل موقوفه مهر فاطمی
کد خبر: 4025801
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
در ایام فاطمیه صورت می‌گیرد

برپایی ۲۰۰۰ مراسم عزاداری از محل موقوفه مهر فاطمی

مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد گفت: همزمان با ایام فاطمیه و در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و ارتقای سبک زندگی فاطمی برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی ۲۰۰۰ مراسم عزاداری و روضه خوانی، توزیع ۱۰ هزار پرچم و ۱۰۰ پرده‌خوانی ولایت از محل اجرای نیت این موقوفه اجرا ‎می‌شود.

 موقوفه مهر فاطمیحجت‌الاسلام جواد مظلومی، مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: همزمان با ایام فاطمیه، در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و گسترش سبک زندگی فاطمی از محل اجرای نیت موقوفه مهر فاطمی برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا  برپایی 2000 مراسم روضه‌خوانی در منازل و هیئات مذهبی با اعزام 200 مبلغ تدارک دیده شده است، همچنین 10 هزار پرچم بین واقفین و خادمان موقوفه مهر فاطمی جهت برپایی مراسم عزاداری و روضه‌خوانی در منزل و همچنین نصب در سر درب منازل مورد اهدا شده است.

مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد با بیان اینکه پرده‌خوانی «ولایت» از 9 دی‌ماه آغاز شده و تا روز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه دارد، تصریح کرد: این اقدام با هدف تبیین جایگاه ولایت توسط 10 گروه و طی 100 جلسه در مساجد و هیئت‌های مذهبی مشهد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مشارکت در تولید محتوای دیجیتال شامل موشن‌گرافی، ساخت کلیپ، تیزر و غیره، مشارکت با نهادها و گروه‌های فرهنگی در اجرای مراسم‌ها و برنامه‌ها از جمله اقدامات برای اجرای نیت موقوفه مهر فاطمی است.

مظلومی مشارکت و حمایت از برنامه‌های هئیات مذهبی و اطعام عزاداران با همکاری اوقاف ناحیه یک مشهد را از دیگر برنامه‌های موقوفه مهر فاطمی در طول ایام دهه فاطمه برشمرد. اجتماع عظیم فاطمیون در میدان شهدای مشهد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع اقلامی چون پرچم، سربند و پوستر نیز در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی برپایی نمایشگاه شهدای فاطمی در حاشیه اجتماع عظیم فاطمیون با همکاری موقوفه مهر فاطمی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برشمرد.

انتهای پیام
captcha