کردستان منور به عطر حضور ۳۹ شهید گمنام است
کد خبر: 4025718
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

کردستان منور به عطر حضور ۳۹ شهید گمنام است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه در مجموع یادمان ۳۹ شهید گمنام در استان کردستان قرار دارد، گفت:‌ امیدواریم بتوانیم از برکات معنوی این شهدا که جان خود را فدای کشور و انقلاب کردند، بهره‌مند شویم.

سردار ذبیح الله مالکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان شامگاه گذشته، 12 دی‌ماه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان از میزبانی استان‌های مختلف کشور از شهدای تفحص شده اظهار کرد: ۲۱ استان کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) میزبان ۲۵۰ شهید گمنام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان نیز منور به حضور دوشهید گلگون کفن تازه تفحص شده خواهد بود، افزود: یکی از شهدای تفحص شده شهید گمنام بوده است که در محوطه صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان تدفین می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از این شهدا، پیکر شهید توفیق احمدی از شهدای تازه تفحص شده استان بوده است، بیان کرد: پیکر این دو شهید همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) در سنندج و سقز تدفین می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع با این پیکر شهید، یادمان ۳۹ شهید گمنام در استان قرار دارد، بیان کرد: ‌ امیدواریم بتوانیم از برکات معنوی این شهدا که جان خود را فدای کشور و انقلاب کردند، بهره‌مند شویم.

سردار مالکی با اشاره به نقش شهدا در ایجاد وحدت و امنیت امروز ایران اسلامی، یادآور شد: دشمنان امروز همان دشمنان هشت سال دفاع مقدس هستند و یأس و نا امیدی آن‌ها مرهون خون شهدا است.

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان دوسال است که پیگیر میزبانی از پیکر شهدای گمنام بوده است.

وی با اشاره به تدفین پیکر یکی از شهدای گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه(س) افتخاری برای مرکز صدا و سیمای کردستان بوده است، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای تدفین این شهید گرانقدر در صدا‌و‌سیمای کردستان در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم.

مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان یادآور شد: امروز شهدا از ما خدمت صادقانه به مردم و حرکت در مسیر ولایت فقیه را مطالبه می‌کنند و به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رمز عاقبت بخیری همه ما در گرو حرکت در مسیر ولایت است، راهی که شهدا با خون خود آن را طی کردند.

انتهای پیام
captcha