برگزاری محفل انس با قرآن کریم به یاد «سردار دل‌ها» در اردبیل
کد خبر: 4025357
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

برگزاری محفل انس با قرآن کریم به یاد «سردار دل‌ها» در اردبیل

محفل انس با قرآن کریم به یاد «سردار دل‌ها» به همت اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل و همکاری موسسه آیه‌های نور با تلاوت قاریان‌ بین‌المللی و ملی استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم به یاد سردار دل‌ها در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محفل انس با قرآن کریم به یاد سردار دل‌ها به همت اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل و همکاری موسسه آیه‌های نور با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور و خیریه استان، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان اردبیل، نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی، قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا(س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اردبیل به همراه جمعی از چهره‌های قرآنی و فرهنگی با تلاوت قاریان‌ بین‌المللی و ملی استان، ۱۱ دی‌ماه در مهدیه اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این محفل نورانی به تبیین اهمیت برگزاری محافل قرانی در جامعه پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) بزرگترین الگوی دفاع از ولایت و رسیدن به معنویت است.

وی از کلام الهی و عالمان دینی به عنوان شاهدان عینی الگو بودن یک فرد برای بشریت نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با الگوبرداری از بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) به رستگاری برسند.

در ادامه رضا قاسمیان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل، با بیان اینکه مردم برای حراست ار ارزش دارایی خود آن‌ها را بیمه می‌کنند، گفت: بهترین بیمه آن است که انسان با اتصال به الگوی عاقبت به خیر خود را بیمه کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل از حاج قاسم سلیمانی به عنوان برجسته ترین الگوی عاقبت به خیری در دهه حاضر نام برد و افزود: حاج قاسم در جبهه حق، با تمام وجود از مظلوم دفاع کرد.

وی با بیان اینکه ایمان، روح و فکر سردار سلیمانی خدایی بود، گفت: ایام فاطمیه روح جدید و خون تازه‌ای به رگ‌ها تزریق می‌کند.

قاسمیان با بیان اینکه روحیه حاج قاسم، روحیه جهادی بود، خاطر نشان کرد: با نگاهی به خاطرات حاج قاسم در گذر ایام می‌توان به عینه مشاهده کرد که لحظه به لحظه زندگی سردار سلیمانی مملو از مبارزه با ظالم و دفاع از حق و حقانیت بود.

وی یکی از رموز موفقیت حاج قاسم را عقلانیت توام با معنویت دانست و تصریح کرد: هرکس با سجاده و کتاب مانوس شد به موفقیت خواهد رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی از عقلانیت کامل برخوردار بود، گفت: ایمان حاج قاسم نیز کامل ترین ایمان‌ها بود.

وی جسم سالم را به عنوان یکی از ابزار تداوم راه شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: ایمان به خدا به همراه محبت به مخلوقات خداوند متعال، یکی دیگر از الزامات تداوم راه شهید سلیمانی است.

قاسمیان با بیان اینکه محبت حاج قاسم شامل حال همه مردم ایران بود، گفت: علی‌رغم همه خط کشی‌های ظاهری و باطنی، حاج قاسم به همه مردم محبت می‌کرد و محبت وی شامل حال همه مسلمان نیز شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم هدایتگری موفق بود، به تشییع پیکر مطهر فرمانده جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: لحظه به لحظه تشییع میلیونی پیکر مطهر حاج قاسم بدحالی استکبار به ویژه ترامپ، سردمدار استکبار ان دوره را در پی داشت.

قاسمیان از جوانان پیرو مکتب حاج قاسم خواست با مطاله سیره عملی حاج قاسم و الگو برداری از سبک زندگی وی در تقویت ایمان به خداوند متعال کوشیده و به محبت فراگیر بپردازند تا با همه وجود در راه خدمت به مردم بکوشند و با جلب رضایت خداوند متعال، رضایت سردار دلها را نیز بدست آورند.

وی به دومین رفراندوم تاریخ ایران بعد از انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم، حمایت قاطع از انقلاب اسلامی و پاسخ مثبت به نظام جمهوری اسلامی بود و این رفراندوم در واقع مسیر جدید و قویتری را در تداوم راه شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی گشود تا با اتصال به ظهور حضرت ولی عصر، محکم تر از همیشه ادامه خواهد داشت.

اکبر غاربی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اردبیل نیز در این محفل قرآنی به تشریح برنامه‌های موسسات قرآنی اردبیل پرداخت و با بیان اینکه تشکل مردمی و قرآنی پایه و اساس برنامه‌های قرآنی اتحادیه هستند، تاکید کرد: تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نهادها و موسسات قرآنی شعار این اتحادیه است.

غاربی با بیان اینکه اتحادیه موسسات و تشکلهای مردمی قرآن و عترت استان اردبیل پل ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی و فعالیت‌های قرانی در استان اردبیل است، ادامه داد: این اتحادیه آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بوده، همه فعالان فرهنگی و قرآنی نیز می‌توانند ایده ها و طرح های قرآنی خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، جهت اجرایی شدن را به اتحادیه ارسال کنند.

وی از برگزاری برنامه بزرگ قرآنی با همکاری همه تشکل‌ها و موسسات قرآنی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب مرتبط در دهه فجر سال‌جاری خبرداد و گفت: مسابقات آوایی قرآن کریم در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل و همچنین حفظ در سطوح مختلف و سنین مختلف از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ تلاوت رضا محمدپور قاری بین المللی استان اردبیل، مهدی اسمعیلی از قاریان ملی استان و امیر هادی بایرامی خردسالترین حافظ قرآن کریم که از روشندلان قرآنی کشور است در کنار اجرای تواشیح گروه آیه‌های نور از جمله برنامه‌های این محفل نورانی در اردبیل بود که همزمان از شبکه قرآن و سیمای استانی به صورت زنده پخش شد.

انتهای پیام
captcha