تشییع شهید قاسم سلیمانی سند عطف و بیداری امت اسلام بود
کد خبر: 4025157
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
حجت‌الاسلام مروی:

تشییع شهید قاسم سلیمانی سند عطف و بیداری امت اسلام بود

تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی تقریب مذاهب بیان کرد: تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی سند عطف جریان مقاومت و بیداری امت اسلام و خط بطلانی بر تبلیغات مسمومی بود که سال‌ها در رسانه‌های تبلیغاتی دنیا بر آن تأکید می‌شد.

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش ایکنا از کرمان، گردهمایی تقریب مذاهب با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان، استاندار و فرمانده سپاه ثارالله استان و جمعی از روحانیون شیعه و سنی امروز  ۱۱ دی‌ماه در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد مروی، در این گردهمایی بیان کرد: نام و یاد شهید سلیمانی همیشه ماندگار است و شهر کرمان به دلیل وجود مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی قبله عاشقان و آزادگان شد و بر ارزش و معنویت آن افزوده شد.

مروی ادامه داد: امروز از سراسر ایران و دنیا برای زیارت قبر یک عاشق خدا و یک انسان پاک باخته و برای الهام گرفتن، برای درست زندگی کردن و برای بهترین را انتخاب کردن به مزار شهید سلیمانی و به کرمان می‌آیند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همانطور که امام راحل پیش‌بینی کردند که تربت پاک شهیدان تا قیامت محل عاشقان، عارفان و دارالشفای آزادگان است، این فرمایش امروز در کرمان و به برکت مزار نورانی و شریف شهید حاج قاسم سلیمانی عینیت یافت. مزار این مرد بزرگ دارالشفای دل، از وسوسه‌های شیطانی‌، منیت‌های دل و وابستگی به دنیا و زینت‌های آن است.

وی گفت‌: تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی سند عطف جریان مقاومت و بیداری امت اسلام بود. حضور مردانه او در سوریه، لبنان و عراق برای دشمنان و بعضی از لیبرال‌های داخلی که قدرت فهم عمیق مسائل را نداشتند این فکر را به وجود آورد که حساب آن‌ها از مردم جداست اما تشییع کم نظیر حاج قاسم خط بطلانی بر تبلیغات مسمومی بود که سال‌ها در رسانه‌های تبلیغاتی دنیا بر آن تأکید می‌شد.

مروی با بیان اینکه میلیون‌ها نفر از مردم در تشییع شهید سلیمانی به میدان آمدند و اشک ریختند و بر دشمنان و قاتلینش لعن فرستادند، افزود: او نماد یک جمعیت خاص نبود بلکه نماد ملت و امت اسلامی بود و تشیع جنازه‌اش این امر را عینیت بخشید.

وی افزود: شهید سلیمانی نماد وحدت اسلامی است که در درون یک مرز، خلاصه نمی‌شود او متعلق به جهان مظلومین بود و کمک‌های او به مسیحیان، کردها، ترکمن‌ها، ایزدی‌ها و جمعیت اکثریت اهل سنت سوریه تاثیرگذار بود.

مروی تصریح کرد: شهید سلیمانی خود را در چهارچوب ملت، زبان، دین و جغرافیا محدود نکرد به همین دلیل همه‌ ایران، سوریه، عراق، فلسطین و همه انسان‌های مظلومی که در برابر استکبار ایستاده و راه مبارزه را انتخاب کرده‌اند و راه جهاد و حیات را برگزیدند در رسای حاج قاسم اشک ریختند و بر قاتلانش لعن فرستادند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی در عمل و گفتار به وحدت اعتقاد داشت و در صحنه نبرد به این درک رسیده بود که ما در سایه وحدت می‌توانیم دشمنان اسلام و بشریت را از بین ببریم، گفت: این سرباز اسلام دارای ابعاد وجودی گوناگونی بود و ما نمی‌توانیم فقط در بعد نظامی او را تعریف کنیم و اگر این کار را بکنیم جفا است.

وی در ادامه به شاخص‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: از شاخص‌های او اخلاص و کار برای خدا کردن و خود را ندیدن بود. او به دنبال نشان دادن خود نبود و رمز موفقیتش در کنار تمام فضیلت‌هایش، اخلاص بود.

مروی بر ولایت‌پذیری پذیری حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و با بیان اینکه او یک تئوریسین نظامی بود و وقتی ولی‌فقیه نظری اعلام می‌کردند او نظر خود را کنار می‌گذاشت، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی سیاسی و انقلابی بود اما جدایی و خطی نبود. او وابسته به انقلاب بود و نماد آن را ولی‌فقیه می‌دانست.

تولیت آستان قدس تصریح کرد: حاج قاسم سیاستمدار بود اما رنگ خدایی داشت و به هیچکس وابسته و وامدار نبود به همین دلیل در تشییع پیکر او همه اقشار مردم حضور داشتند. او در موضع انقلابی بسیار با صلابت بود اما رفتار و نوع ادبیات او به گونه‌ای بود که حتی افرادی که انقلابی نبودند نیز او را دوست داشتند و تمام این ویژگی‌ها از او چهره‌ایی ساخت که نام و یادش تا ابد باقی خواهد ماند و مقبره‌اش دارالشفای آزادگان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha