سردار سلیمانی نماد نصرت ولی بود
کد خبر: 4024952
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

سردار سلیمانی نماد نصرت ولی بود

امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم و رحلت علامه مصباح یزدی گفت: حاج قاسم یک نماد است و شهادتش یک نقطه تاریخی برای ما خواهد بود اما بدانیم حاج قاسم فقط یک قهرمان ملی نیست و علامه مصباح فقط یک علامه دینی نیست بلکه علامه مصباح و حاج قاسم نماد نصرت ولی بودند.

امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری، امام‌جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که دهم دی در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ایام شهادت سردار سلیمانی است و خدا با دادن امتیاز حکمت به حاج قاسم او را از دیگران متمایز کرده است، در واقع مکتب حاج قاسم مکتب حکمت است و باید این سؤال را مطرح کرد که قرآن حکیم را چه کسی می‌داند؟ 

وی بیان کرد: حکمت شناختی است که فرد توسط آن می‌تواند پشت پرده‌ها و حجاب‌های معنوی را ببیند، درواقع اگر کسی این قدرت را پیدا کرد که در غبار و مه جلوی خودش را ببیند حکیم است و حاج قاسم این ویژگی را داشت که زودتر از دیگران آینده را می‌دید زیرا او شاگرد مکتب امام بود.

امام‌جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد حکمت به دست بیاورد باید به نفس خودش لجام بزند و بتواند هیجانات و تمایلات خود را کنترل کند لذا مکتب سلیمانی مکتب کنترل هوای نفس است. حال باید پرسید که چه می‌شود حاج قاسم به حکمت می‌رسد؟ روایت داریم که هر کس چهل روز برای خدا اخلاص داشته باشد چشمه‌های حکمت از قلب به زبانش جاری می‌شود و حاج قاسم کسی بود که به جای چهل روز، چهل سال اخلاص داشت و خداوند به او خیر کثیر بخشید و این خیر کثیر یک قطره از دریای فاطمه زهرا (س) است.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم و رحلت علامه مصباح یزدی تصریح کرد: حاج قاسم یک نماد است و شهادتش یک نقطه تاریخی برای ما خواهد بود اما بدانیم حاج قاسم فقط یک قهرمان ملی نیست و علامه مصباح فقط یک علامه دینی نیست بلکه علامه مصباح و حاج قاسم نماد نصرت ولی بودند آن‌ها تمام زندگی‌شان را برای ولایت هزینه کردند. حاج قاسم قهرمان نصرت ولی است و علامه مصباح عالم در چارچوب نصرت امام است.

حجت‌الاسلام خضری در بخش دیگری از سخنانش درخصوص تغییر ریل دولت اظهار کرد: امروز در شرایط تغییر ریل دولت قرار داریم و اراده دولت بر تغییر ریل است. در شرایط کنونی مشکلاتی وجود دارد اما باید یک نگاه کلان داشته باشیم و جزئی‌نگری نکنیم و بدانیم این تغییر ریل درواقع جابه‌جایی از ریل ذلت به ریل عزت و کرامت است. تغییر ریل دولت همانا جابه‌جایی از ریل ویژه‌خواری به ریل اجرای عدالت و نگاه ویژه به محرومیت، جابه‌جایی از ریل خودباختگی به ریل خودباوری و در نهایت جابه‌جایی از ریل تکیه بر نامردان بین‌المللی و کدخداها به ریل تکیه بر خدا و مردان وطن است.

وی تصریح کرد: مردم بدانند این ریل‌گذاری صبر، زمان و تواصی بین مومنین نیاز دارد زیرا در شرایط کنونی دشمن می‌کوشد در جنگ روایت‌ها نگاه مردم به حقایق را تغییر دهد بنابراین باید تواصی به صبر داشته باشیم.

امام‌جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به لزوم ایجاد یک محیط اسلامی و تربیتی افزود: یکی از شئون حکومت اسلامی این است که مردم در عرصه شعائر اسلامی ورود کنند به عنوان مثال در ایام رحلت ائمه باید خود مردم برای آذین بندی چهره شهر اقدام کنند. در شرایط کنونی توقع نداشته باشیم همیشه مسئولان برای فاطمی شدن شهر فعالیت کنند بلکه مردم در مساجد و هیئت‌های مذهبی باید برای این امر اقدام درست داشته باشند.

انتهای پیام
captcha