یادواره «عزیز سلیمانی» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4024381
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

یادواره «عزیز سلیمانی» در کرمان برگزار شد

دومین یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری با عنوان «عزیز سلیمانی» با حضور خانواده شهید پورجعفری و با سخنرانی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در کرمان برگزار شد.

یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری

به گزارش ایکنا از کرمان، دومین یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری با عنوان عزیز سلیمانی، 7 بهمن ماه با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، خانواده شهید پورجعفری، جمعی از مسئولین و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضمن خیرمقدم به خانواده شهید پورجعفری بیان کرد: برگزاری این برنامه توسط دانشجویان پیام زیادی دارد و نشان از مصونیت کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه مجلس شهدا مجلس ختم نیست بلکه مجلس فتوحات نظام اسلامی است و ما هرچه امنیت و عزت و بازدارندگی داریم، مدیون شهدا هستیم، ادامه داد: ما به شهدا نیاز داریم. اگر بتوانیم مجلس یادواره شهدا را به راه‌واره تبدیل کرده و راه و فرهنگ شهدا را ترویج کنیم و آن را محدود به یک مجلس نکنیم، آن زمان است که مصونیت ایجاد کرده‌ایم.

سردار معروفی با بیان اینکه سردار شهید حاج حسین پورجعفری پنج ویژگی داشت که او را مجاهد در راه خدا کرد و هر کسی که بخواهد مجاهد در راه خدا شود، باید این ۵ ویژگی را در خود نهادینه کند، ادامه داد: گذشت از گناه، گذشت از دنیا، گذشت از عزیزان، گذشت از آبرو و گذشت از جان از ویژگی‌های بارز شهید حاج حسین پورجعفری است.

وی ادامه داد: اگر سردار پورجعفری این ویژگی‌ها را نداشت، نمی‌توانست در راه خدا مجاهدت کند. او برای بقای دین خدا، عزت، شرف و کرامت ملت بزرگ ایران و بزرگی انقلاب اسلامی عزیزانش را با خدا معامله کرد. او در زمین خدا و ائمه بود و آبروداری می‌کرد و آبروی حاج قاسم را بر آبروی خود مقدم می‌دانست زیرا می‌دید او در خدا و ولایت ذوب شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سردار شهید پورجعفری به اوج عاقبت بخیری رسید و شهادتش پاداشی بود برای جهاد ۳۸ ساله‌اش در راه امام و انقلاب و ملت ایران، تصریح کرد: شهید پورجعفری ویژگی‌های بارزی داشت. او اخلاص در عمل داشت و همه کار را برای خدا انجام می‌داد.

سردار معروفی، ولایت باوری را دومین ویژگی سردار حسین دانست و گفت: او مانند فرمانده‌اش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت باور بود و همچون او عمل می‌کرد. شهید پورجعفری، خودش را با امام خویش تطبیق می‌داد و چون می‌دانست امامش چه می‌خواهد، خودش را در همان مسیر قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید پورجعفری بسیار صبور بود و در تمام مدت یک بار او را بی‌صبر و حوصله ندیدیم زیرا او برای خدا صبر می‌کرد، افزود: به نیکویی سخن گفتن، حفظ اسرار و ناموس پرستی از ویژگی‌های بارز سردار شهید حاج حسین پورجعفری بود.

سردار معروفی ادامه داد: ما شیعیان ناموس پرستی را در گودال قتلگاه از سیدالشهدا(ع) یاد گرفتیم و در ۸ سال جنگ نابرابر، ۱۸۸ هزار شهید را تقدیم کردیم و دامن ناموس ایرانی را حفظ کردیم و این مبنای پیروی از اهل‌بیت(ع) است که شهدا و مدافعان حرم آن را عملیاتی کردند.

وی با اشاره ناموس پرستی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری، گفت: زمانی که حاج قاسم دید دشمنان می‌خواهند دین را وارونه جلوه دهند و به دنبال تعرض به حرم حضرت زینب(س) هستند، به عنوان شیعه راستین با شهید پورجعفری به صحنه رفت و شد سد بلای حضرت زینب(س) و همراهانش شدند مدافع حرم؛ به پاس این مجاهدت و ایثار، ما امروز جانمان را برای آن‌ها و فرزندانشان می‌دهیم زیرا برای ما عزت آوردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز مردم حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین پورجعفری را مکمل دانسته و نسبت به آن‌ها ادب دارند، گفت: حسین پورجعفری مومن حقیقی به انقلاب اسلامی بود و با تمام وجود انقلاب اسلامی را حقیقت دین می‌دانست، به همین دلیل مجاهدت کرد و از جان گذشت. او چشم، گوش و زبان حاج قاسم بود و این همراهی تا آخرین نفس ادامه داشت.

وی ادامه داد: شهید پورجعفری پیش از شهادت نیز برای ما عزیز بود و همه دوستش داشتند زیرا نگاه او جامع‌الاطراف بود و اهل حزب نبود. او بر سر کلاس عباس‌بن علی(ع) درس گرفت و رشد کرد و وفا، ادب و بصیرت را در وجود خود داشت که نتیجه آن حسینی می‌شود و مردم هم به همین دلیل عاشق او، اقدامات و روشش هستند.

سردار معروفی با بیان اینکه اجر خانواده شهدا کمتر از خود شهید نیست و ما باید از خانواده شهید پورجعفری به دلیل ایستادگی و پشتیبانی تقدیر کنیم، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی که شهید پورجعفری در آن شاگردی کرد و بزرگ شد، مکتب صداقت، ایمان عملی، توسل، اخلاص، درستکاری، پاک دستی، آبروداری و ولایت محوری، مراقب خود و دیگران بودن، کار را برای خدا انجام دادن، خود را ندیدن و عمل‌گرایی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید شهید سلیمانی و شهید پورجعفری را در خاطره خلاصه کرد، گفت: باید روی نظامات شهدا به ویژه نظامات سیاسی و ولایی کار کنیم زیرا اگر آن‌ها شناخته شوند اجماع به وجود می‌آید که نتیجه آن تولید قدرت، آرامش و بازدارندگی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: وقتی که ما به میل ولی کار کنیم و ولایت را خوب بشناسیم، دشمن را می‌شناسیم و در زمان فتنه می‌دانیم کجا باید قرار بگیریم. با جهت ولی حرکت می‌کنیم تا به هدف برسیم و آنگاه فرمان امام را حکم و فتوا می‌دانیم.

وی با بیان اینکه فرموده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم و فتوا است و نباید آن‌ها را فقط توصیه بدانیم، بیان کرد: اگر فرموده‌های مقام معظم رهبری را عملیاتی کرده بودیم و آن را باور داشتیم، امروز مشکلات اقتصادی نداشتیم.

معرفی تصریح کرد: شهید پورجعفری، فرموده‌ ولی خویش را توصیه ندانست و به همراه حبیبش حاج قاسم سلیمانی به جبهه مقاومت رفت و ثابت کرد.

وی با بیان اینکه اسلام ناب محمدی همین انقلاب اسلامی است که نگاه جهان اسلام و اهل سنت را به شیعه عوض می‌کند، افزود: ما باید در یادواره‌ها اینها را نشان دهیم و به نتیجه برسانیم و اینگونه شهدا همیشه در کنار ما هستند زیرا با خدا معامله کردند.

انتهای پیام
captcha