اعلام فراخوان «تو نویسنده کتاب سردار دل‌ها باش» در همدان
کد خبر: 4024109
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

اعلام فراخوان «تو نویسنده کتاب سردار دل‌ها باش» در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اعلام فراخوان تولید محتوای مکتوب «تو نویسنده کتاب سردار دل‌ها باش» خبر داد.

محمدهادی نظیری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی همه اقشار جامعه تلاش می‌کنند نقشی را در احیای مکتب حاج قاسم و معرفی سیره حاج قاسم و... داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تبلیغات اسلامی نیز برنامه‌های مختلفی در این حیطه انجام خواهد شد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در مجموعه تبلیغ نوین فراخوان آثار مردمی در حوزه مکتب حاج قاسم است که فراخوان در دو بخش بزرگسالان و بخش کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

نظیری گفت: در واقع هدف از این طرح مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم و نیز ثبت احساسات و اندیشه مردم نسبت به شخصیت ویژه حاج قاسم و ابعاد زندگی ایشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: در بخش بزرگسالان، علاقه‌مندان باید با مراجعه به لینک https://formaloo.com/tabligh_novin  و یا ناظر بر تبیین، فهم و تفسیر خود از بخشی از وصیت‌نامه حاج قاسم مطالب خود را ارائه دهند و یا ناظر بر ابعاد مکتب حاج قاسم محورها و آثار خود را ارائه خواهند داد.

نظیری اضافه کرد: تلاشی که در اینجا دنبال می‌شود این است که ما بتوانیم شاخصه‌های مکتب حاج قاسم را در صحنه‌های مختلف جامعه ظهور و بروز داده و روایت کنیم.

وی با تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حاج قاسم، گفت: حاج قاسم یک مکتب و مدرسه است و ما باید آنچه فضای جامعه از نیکی‌ها، خوبی‌ها، حسن رفتارها و نظام ارزش‌ها تولید شده که در واقع ادامه و امتداد مکتب نورانی حاج قاسم است را حکایت و روایت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: در واقع هدف ما این است که مردم با حکایت صحنه‌های زیبایی که خودشان مشاهده می‌کنند و در فضای راهبری خود می‌بیند و رخدادهایی که آنها را یاد سیره و مکتب و مدرسه حاج قاسم می‌اندازد را روایت کنند.

وی با بیان اینکه همه اقشار می‌توانند در دو بخش بزرگسالان و کودکان که برای هر بخش طراحی خاصی انجام شده است شرکت کنند، تصریح کرد: بزرگسالان می‌توانند در سه بخش بازخوانی وصیت‌نامه حاج قاسم، ثبت دلنوشته و اندیشه‌ها و فایل چندرسانه‌ای که بتواند گویای مکتب حاج قاسم و الگوبرداری از شخصیت این شهید باشد را در قالب عکس، ویدیو، پوستر و... بارگذاری کنند.

نظیری گفت: در بخش کودکان نیز کودکان می‌توانند با ارائه آثار خود با بیان کودکانه و مراجعه به لینک https://formaloo.com/tabligh_novin2 منش و سیره را از سردار دل‌ها حکایت و روایت کنند. در بخش کودکان با ورود به لینک موردنظر می‌توانند نقاشی، عکس، ویدئو و دل‌نوشته‌های خود را با عنوان «خوبی‌های حاج قاسم» ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه برای ماندگاری و ثبت این احساسات و اندیشه‌های پاک مردمی از مجموعه‌ داده‌های ثبت شده بعد از جمع‌آوری و ارزیابی و داوری آثار منتخب در قالب یک کتاب با عنوان «تو نویسنده کتاب سردار دل‌ها باش» چاپ می‌شود، گفت: در واقع آثار مردمی در کنار هم کتاب حاج قاسم را تدوین خواهد کرد.

وی یادآور شد: این کتاب در باغ موزه دفاع مقدس به‌عنوان یک اثر جمعی رونمایی و نگهداری خواهد شد و در آینده هم در بسترهای نمایشگاهی و فضاهای مختلف جامعه عرضه می‌شود تا فضای جامعه هر چه بهتر به نور مکتب حاج قاسم معطر شود، در پایان نیز به برگزیدگان هدایایی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha