حمایت از نخبگان قرآنی در زنجان مغفول مانده است
کد خبر: 4023348
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

حمایت از نخبگان قرآنی در زنجان مغفول مانده است

عضو گروه حبل‌المتین زنجان گفت: مدیران فرهنگی ارتباط زیادی با استعدادهای قرآنی ندارند و حمایت از نخبگان قرآنی مغفول مانده است.

گروه حبل المتین زنجانسعید امانلو، عضو گروه حبل‌المتین زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: گروه حبل‌المتین در رشته همسرایی و همخوانی قرآن پس از گذراندن مراحل استانی و نیمه‌نهایی به مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه راه یافتیم و موفق شدیم رتبه نخست مرحله کشوری را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این گروه در مسابقات حضور نداشته و در سال 98 نیز چهارم شده است، ابراز کرد: از سال 85 کار تواشیح را آغاز کردیم و در سال‌های اول کار کیفیت خوبی نداشت اما با تلاش و استمرار کیفیت اجرا را به حدی رساندیم که امسال بتواند در کشور جایگاه برتر را کسب کند و رتبه حاصل 15 سال تلاش است.

این قاری قرآن با بیان اینکه کارهای فرهنگی در کشور و استان مورد توجه قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: متأسفانه مدیران حوزه‌های فرهنگی از فعالیت‌های گروه همسرایی در این سطح اطلاعی ندارند و هیچ تشویق مادی و معنوی برای ایجاد انگیزه در فعالان قرآنی ارائه نکردند.

امانلو ادامه داد: متأسفانه استعدادها و افتخارات استان مغفول واقع می‌شوند و مدیران دستگاه‌های فرهنگی ارتباطی با نخبگان قرآنی برقرار نکردند. حتی برای حضور در این مسابقات برای تهیه لباس فرم مجبور به مذاکره با بخش‌های مختلف بودیم و ارزش‌گذاری خوبی برای مقام‌آوران انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اختلاف 4 نمره نسبت به گروه دوم از استان خوزستان که خودشان صاحب تواشیح هستند، موفق به کسب رتبه اول شدیم، بیان کرد: انگیزه‌های شخصی در تلاش و پیشرفت گروه تأثیر بیشتری داشت و انتظار داریم جامعه قرآنی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha